انحصار وراثت سهام عدالت محدود شد

انحصار وراثت سهام عدالت محدود شد

انحصار وراثت سهام عدالت محدود شد؛ در حال حاضر فقط وراث متوفیان 31 تیرماه 1399 به قبل می‌توانند با ورود به سامانه میراث برای انحصار وراثت سهام عدالت اقدام کنند.

به گزارش، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان این مطلب اعلام کرد که سامانه میراث برای ثبت‌نام وراث متوفیان سهام عدالتی که بعد از ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ فوت کرده‌اند، هنوز بازگشایی نشده است.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق با مصوبه شورای عالی بورس از آنجایی که مالیات بر دارایی مشمول متوفیان سهام عدالت بعد از تاریخ 31/04/1399 می‌شود، بنابراین این شرکت در تلاش برای ایجاد بستر مناسب غیرحضوری برای پرداخت مالیات است و به محض حصول نتیجه نهایی از سازمان امور مالیاتی کشور، اطلاع‌رسانی مقتضی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر تا اطلاع ثانوی تنها برای متوفیان با تاریخ فوت قبل از 31/04/1399 که سهام عدالت غیرمستقیم داشتند امکان تشکیل پرونده تقسیم سهام عدالت در دفاتر شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب وجود دارد.

براساس این گزارش، هم‌اکنون سامانه میراث برای متوفیان سال‌های 1384 تا 31 تیرماه 1399 سهام عدالت بازگشایی شده است تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع پیدا کند.

همچنین تمامی فرایند ثبت‌نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به 6 هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت) فرایند انتقال سهام را انجام دهد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...