عرضه صدهزار کارت اعتباری در طرح عیدتاعید

عرضه صدهزار کارت اعتباری در طرح عیدتاعید

عرضه صدهزار کارت اعتباری در طرح عیدتاعید؛ سخنگوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران جزئیات تازه طرح‌های سه‌گانه‌ برای مدیریت بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور را تشریح کرد.

به گزارش ، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: امسال، کمی متفاوت از سال‌های قبل، طرح‌های سه‌گانه‌ای را برای مدیریت بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور اجرا کرده‌ایم.

مهدی امیدوار افزود: در طرح اول براساس ظرفیت‌های قانونی و با مجوزی که اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف به واحدهای صنفی ارائه می‌دهند، فروش‌های فوق‌العاده اجرایی می‌شود که تا امروز حدود ۳۸ هزار واحد صنفی (زیرمجموعه ۴۰۰ اتاق اصناف کشور) برای دریافت مجوز فروش فوق‌العاده ثبت‌نام کرده‌اند. این میزان از استقبال، نویدبخش بازاری خوب با قیمت مناسب و باکیفیت برای واحدهای صنفی است و مردم عزیز نیز می‌توانند کالای باکیفیت را با قیمت مناسب در واحدهای صنفی تهیه کنند.

سخنگوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران ادامه داد: طرح عید تا عید (طرح دوم) با همکاری وزارت صمت، اتاق اصناف ایران و بانک تجارت اجرا می‌شود. بنابراین واحدهای صنفی به بانک تجارت مراجعه کرده و اپلیکیشن مربوطه یا دستگاه پز اندرویدی را تامین می‌کنند. مردم عزیز نیز ضمن اعتبارسنجی از سوی بانک، کارت اعتباری به مبلغ ۲۰ میلیون تومان را تهیه کرده و می‌توانند تا روز عید فطر از این واحدهای صنفی خرید کنند و ۵ اردیبهشت توسط بانک با واحدهای صنفی تسویه می‌شود. 

گفتنی است در طرح عید تا عید، لوازمی همچون کیف و کفش، پوشاک، کالای اساسی، لوازم خانگی و ... عرضه می‌شود و تا امروز بالغ‌بر ۱۰۰ هزار کارت اعتباری ۲۰ میلیون تومانی از بانک تجارت دریافت شده است. 

امیدوار اضافه کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم (طرح سوم) نیز با همکاری سازمان‌های صمت و با مدیریت اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها برگزار می‌شود. یکی از کارهای خوبی که امسال انجام شده اینکه، مجوز برگزاری نمایشگاه و نظارت آن فقط به اتاق‌های اصناف داده شد و همین موجب افزایش کیفیت و کاهش قیمت کالا در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم خواهد بود.

برگزاری 380 نمایشگاه بهاره

به‌گفته او حدود ۳۸۰ نمایشگاه بهاره از اول اسفند برنامه‌ریزی شده است و هر کدام حدود یک هفته برپا بوده است. میزان تخفیف قیمت کالا در این نمایشگاه‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است و با نظارت اتحادیه‌ها گاهی تخفیف‌های بیشتری هم اعمال شده است. این نمایشگاه‌ها حول محور کالای اساسی، کیف و کفش، پوشاک، میوه و تره‌بار، گوشت و مواد پروتئینی برپا شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران یادآور شد: اتاق اصناف ایران تاکید زیادی بر تشدید نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی در روزهای خاص دارد. به این جهت ۱۵۰۰ بازرس در ۴۰۰ اتاق اصناف به صورت دو شیفت مشغول به کار هستند. علاوه‌بر این براساس بند (ط) ماده ۳۰، اتحادیه‌ها نیز مجاز هستند از بازرسان خود برای نظارت بر بازار استفاده کنند. البته گشت‌های مشترک با سازمان‌های صمت، تعزیرات و دستگاه‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: یکی از رویکردهای اتاق اصناف ایران رسیدگی سریع به شکایات است و از این رو کمیسیون‌های بازرسی را مجاب کرده که براساس ظرفیت‌های قانونی بر اعضای اتحادیه نظارت کنند. مردم عزیز هم در صورت نیاز با تلفن‌های بازرسی اتاق اصناف یا سامانه ۱۲۴ ارتباط برقرار کرده و شکایت خود را ثبت کنند. همچنین در مال‌ها و پاساژهای بزرگ و میادین شهری نیز نقاطی مشخص شده که مردم می‌توانند برای شکایت مراجعه کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، امیدوار از افزایش امکانات بازرسان صنفی خبر داد و گفت: کاورهای متحدالشکلی برای بازرسان اصناف تهیه شده است. همچنین با ظرفیت خوبی که هیات عالی نظارت و وزیر صمت ایجاد کرده‌اند، ماشین‌هایی با قیمت مصوب به اتاق‌های اصناف ارائه شد که از نظر لجستیکی به کمک بازرسان آمده است و به زودی از محل تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی موتورسیکلت و لپ‌تاپ هم در اختیار بازرسان قرار خواهد گرفت. علاوه‌بر این از محل یک در هزار مالیاتی و تبصره ۷ ماده ۷۲ نیز منابعی ایجاد شده تا بتوانیم مجموعه اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها را قادر به نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی کنیم.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: اتاق اصناف ایران این قول را به مردم خواهد داد که با طرح‌های یادشده با خیال راحت‌تری اجناس باکیفیت را  با قیمت مناسب تهیه کنند و از سوی دیگر به تولیدکنندگان می‌گوید اگر رضایتمندی مردم را از کیفیت کالای خود به دست آورند با این طرح‌ها فروش خوبی را در شب عید نوروز و ماه مبارک رمضان خواهند داشت.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...