صادرات به آمریکای لاتین و آفریقا از دروازه کانتون

صادرات به آمریکای لاتین و آفریقا از دروازه کانتون

صادرات به آمریکای لاتین و آفریقا از دروازه کانتون؛ تجار ایرانی با حضور در نمایشگاه صادرات و واردات چین (کانتون) می‌توانند به توسعه بازار صادراتی در حوزه آمریکای لاتین و آفریقا نیز اقدام کنند.

به گزارش ، با هماهنگی به‌عمل آمده از سوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، کنفرانس ترویج تجاری پاویون بین‌المللی نمایشگاه صادرات و واردات چین (کانتون) با حضور مدیر اجرایی این نمایشگاه و نمایندگانی از اتحادیه‌ها، اتاق‌های بازرگانی استانی و فعالان اقتصادی و اعضای اتاق ایران و چین به‌منظور معرفی ظرفیت‌های بزرگترین نمایشگاه کانتون چین جهت حضور تجار ایرانی در بازار چین بعدازظهر روز شنبه ۱۲ اسفندماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

رئیس اتاق ایران و چین در این نشست با خیرمقدم به حضور هیات چینی، نمایشگاه کانتون را یکی از شناخته شده‌ترین نمایشگاه‌های چین در میان تجار ایرانی دانست.

مجیدرضا حریری افزود: درراستای توسعه صادرات کالای ایرانی، یکی از فعالیت‌های اصلی که تجار می‌توانند انجام دهند حضور در چنین نمایشگاه‌های بزرگ و شناخته‌شده در سطح جهان است که ضمن معرفی کالای ایرانی در چین می‌توان به توسعه بازار به دیگر کشورها به‌ویژه حوزه آمریکای لاتین و آفریقا کمک کرد.

حریری اضافه کرد: همچنین تجار ایرانی می‌توانند با نحوه فعالیت دیگر غرفه‌داران خارجی و با استانداردها و روش کاری دیگر کشورها در توسعه بازارشان در این کشور آشنا شوند.

محبوبیت کالاهای ایرانی در چین

در ادامه مدیر ارشد اجرایی دفتر برگزاری نمایشگاه صادرات و واردات چین (کانتون) ضمن خوشامد به حضار ایرانی به نمایندگی از طرف مرکز تجارت خارجی چین به‌عنوان برگزارکننده نمایشگاه کانتون و قدردانی از همکاری اتاق ایران و چین در برگزاری این نشست به ارائه مختصری از پیشینه این نمایشگاه پرداخت.

«زِنگ پینگ» در ادامه گفت که نمایشگاه کانتون علاوه‌بر ارائه بخش‌های نمایشگاهی که به‌صورت حضوری برگزار می‌شود طی سال‌های اخیر یک بستر آنلاین توسعه‌یافته ایجاد کرده که فرصت‌های بیشتری را برای شرکت‌کنندگان برای آشنایی با تعداد زیادی از تامین‌کنندگان در چین و سراسر جهان به‌طور شبانه‌روزی و در تمام طول سال فراهم می‌کند و تبدیل به یک پلتفرم کارآمد برای تجارت بین‌المللی شده است.

پینگ افزود: باتوجه به جایگاه چین به‌عنوان دومین بازار مصرف‌کننده بزرگ جهان طی ۱۵ سال آینده انتظار می‌رود میزان واردات محصولات به چین به بیش از ۳۰ تریلیون دلار برسد که این بهترین فرصت برای غرفه‌داران بین‌المللی برای استفاده از این مزیت‌ها و ورود گسترده به بازار این کشور است.

وی با اشاره به روابط تجاری ایران و چین از محبوبیت کالاهای صاداراتی فعلی ایران به چین گفت و از تجار ایرانی برای حضو در نمایشگاه دعوت کرد.

حضور فعالانه تجار ایرانی در کانتون‌فیر

مدیرکل دفتر شرق آسیا، سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت نمایشگاه کانتون به‌عنوان یکی از مهمترین نمایشگاه‌های چین در افزایش مبادلات تجاری و شناخت متقابل دو کشور، از میزبانی اتاق بازرگانی ایران و چین در برگزاری این نشست تقدیر کرد.

کاوه دلیری در ادامه اظهار داشت: سال گذشته در طی سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به چین، تفاهم‌نامه‌ای  در ارتباط با ترویج تجارت بین وزارت صمت جمهوری اسلامی ایران و بازرگانی جمهوری خلق چین به امضا رسید. هدف از این تفاهم‌نامه معرفی ظرفیت‌های تجاری، صنعتی و معدنی دو کشور با هدف توسعه تجارت دوجانبه است و استفاده از ابزار نمایشگاهی ازجمله موارد مورد موافقت طرفین است.

وی اضافه کرد: رویدادها و نمایشگاه‌های بزرگ و معتبری مانند ایران اکسپو، نمایشگاه واردات شانگهای و نمایشگاه صادرات و واردات چین (کانتون) ازجمله رویدادهای مورد تاکید طرفین است.

دلیری ضمن برشمردن اقدامات مختلف این سازمان برای افزایش سطح همکاری‌های نمایشگاهی دو کشور، پیشبرد امضای تفاهم‌نامه همکاری متقابل بین شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و مرکز تجارت خارجی چین در اردیبهشت‌ماه امسال را ازجمله اقدامات اخیر این سازمان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر شرق آسیا، سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برپایی پاویون ملی ایران در کانتون‌فیر پاییزه امسال برای نخستین بار با همکاری نهادهای دولتی و خصوصی، این امر را زمینه‌ساز حضور هرچه بیشتر تجار و کالاهای ایرانی در این نمایشگاه برشمرد.

وی در پایان نسبت به حضور فعالانه تجار ایرانی در دوره‌های آتی این نمایشگاه و آشنایی بهتر با این رویداد معتبر (کانتون‌فیر) ابراز امیداوری کرد.

بنابر اعلام اتاق بازرگانی ایران و چین، در پایان این نشست، تجار و فعالان اقتصادی به ارائه مشکلات و سوالات خود پرداختند.

گفتنی است نام رسمی نمایشگاه کانتون «نمایشگاه واردات و صادرات چین» است؛ این نمایشگاه در سال ۱۹۵۷ تأسیس شد و هر دو سال یکبار در بهار و پاییز در شهر گوانجو چین برگزار می‌شود. میزبان این نمایشگاه، وزارت بازرگانی چین و دولت استان گوانگدونگ است.

فضای نمایشگاه درمجموع ۱.۵۵ میلیون مترمربع با ۵۵ بخش نمایشگاهی و ۲۸ هزار شرکت چینی و بین‌المللی است. هر سال، این نمایشگاه حجم معاملاتی در حدود ۶۰ میلیارد دلار آمریکا ایجاد می‌کند.

این  نمایشگاه شامل ۳ فاز و در 5 روز متوالی برپاست؛ فاز نخست به‌طور عمده بر محصولات صنعتی ازجمله لوازم الکترونیکی و برقی خانگی، تولید صنعتی، سخت‌افزار و ابزار متمرکز است. فاز ۲ به‌طور عمده درباره مصالح ساختمانی، کالاهای مصرفی، هدایا و تزئینات است. فاز ۳ درباره منسوجات و پوشاک، لوازم‌التحریر، غذا و تفریح، و مراقبت‌های بهداشتی است. این بخش‌ها برابر مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های تخصصی کانتون است که همزمان برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...