دومین روز تعطیل هفته پنجشنبه شد

دومین روز تعطیل هفته پنجشنبه شد

دومین روز تعطیل هفته پنجشنبه شد؛ براساس مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس درباره لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، پنجشنبه‌ به‌عنوان دومین روز تعطیل پایان هفته تعیین شد.

به گزارش ، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اعلام کرد که براساس مصوبه این کمیسیون، پنجشنبه و جمعه به‌عنوان روزهای تعطیل پایان هفته تعیین شد.

حسین گودرزی با ارائه توضیحاتی درباره مصوبات جلسه ظهر یکشنبه ۲۶ فروردین کمیسیون اجتماعی گفت: در جلسه امروز، لایحه اصلاح ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار کمیسیون قرار داشت که درنهایت تصویب شد روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود. به این ترتیب در صورت تصویب لایحه یادشده در صحن مجلس، شهرها و استان‌های دیگر نیز مانند تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل خواهند بود.

وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین تصویب شد که ساعات کاری از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت در هفته کاهش یابد و درمجموع در ۴ هفته، ۱۶ ساعت کاهش ساعت کار داشته باشیم؛ باتوجه به حضور نمایندگانی از دولت در جلسه امروز کمیسیون، دولت نیز نظری موافق مصوبه کمیسیون داشت.

بنابر اعلام ایسنا، سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره زمان رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در صحن مجلس نیز تصریح کرد: باتوجه به اینکه پیشتر کلیات لایحه یادشده به صورت دو شوری در صحن به تصویب رسیده بود و همچنین باتوجه به فوریت‌دار بودن آن براساس آیین‌نامه داخلی مجلس به محض امضای مصوبه کمیسیون توسط ریاست کمیسیون و ارجاع نامه مربوطه به هیأت رئیسه مجلس، موضوع در نخستین جلسه صحن مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...