حساب‌های فرعی دستگاه‌ها بسته می‌شود

حساب‌های فرعی دستگاه‌ها بسته می‌شود

حساب‌های فرعی دستگاه‌ها بسته می‌شود؛ سازمان برنامه و بودجه موظف شد تا پایان اردیبهشت 1403 و طی توافق با دستگاه و بانک‌های عامل، امکان بستن حساب‌های فرعی را فراهم کند.

به گزارش ، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این‌باره گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، سازمان برنامه و بودجه موظف شد با هماهنگی بانک مرکزی، سازوکاری برای تضمین بازپرداخت تسهیلات حساب‌های فرعی طراحی کرده و طی توافق با دستگاه و بانک‌های عامل، امکان بستن حساب‌های فرعی را فراهم کند.

نصرالله پژمان‌فر با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون درباره آخرین وضعیت اجرای حساب واحد خزانه گفت: در این جلسه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد تا پایان اردیبهشت 1403 درخواست انتقال حساب‌های فرعی مسدود شده به انضمام اطلاعات کامل حساب را به بانک مرکزی ارسال کند. همچنین تمام حساب‌های فرعی که در حال حاضر بدون موجودی هستند را به طور کامل ببندد.

وی ادامه داد: وزارت نفت نیز موظف شد تا پایان اردیبهشت سال 1403 اطلاعات کامل حساب‌های فرعی که مجوز از شورای عالی امنیت ملی دارند را به بانک مرکزی و دیوان محاسبات ارائه دهد. درخواست انتقال تمام حساب‌های فرعی بدون مجوز از شورای عالی امنیت ملی را نیز به انضمام اطلاعات کامل حساب به بانک مرکزی ارسال کند.

پژمان‌فر اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه موظف شد تا پایان اردیبهشت سال 1403، با هماهنگی بانک مرکزی، سازوکاری برای تضمین بازپرداخت تسهیلات حساب‌های فرعی طراحی کرده و طی توافق با دستگاه و بانک‌های عامل، امکان بستن حساب‌های فرعی را فراهم کند. بانک مرکزی نیز موظف است حداکثر تا 1403/02/20، درراستای ایجاد امکان رصد و کنترل حساب‌های فرعی غیرمجاز دستگاه‌های اجرایی، دسترسی به سامانه سیاح بانک را برای خزانه‌داری و دیوان محاسبات فراهم کند.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات کشور موظف است با تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، خزانه‌داری کل کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت و در صورت صلاحدید نمایندگان بانک‌های عامل بر حسن اجرای مصوبات این جلسه نظارت کند.

همچنین وضعیت اجرای حساب واحد خزانه در سازمان بیمه سلامت را مشخص کرده و گزارش آن را به این کمیسیون ارسال کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: دیوان محاسبات باید تا تاریخ 1403/03/05 گزارشی کامل از نتایج اجرای مصوبات این جلسه و وضعیت نهایی اجرای حساب واحد خزانه به کمیسیون اصل نود ارسال کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...