لاریجانی و همتی ثبت‌نام کردند

لاریجانی و همتی ثبت‌نام کردند

لاریجانی و همتی ثبت‌نام کردند؛ در دومین روز از مهلت تعیین شده، ثبت‌نام تعداد 4 نفر از کاندیداهای دور چهاردهم ریاست جمهوری ایران در ستاد انتخابات کشور قطعی شد.

به گزارش ، در روز جمعه یازدهم اردیبهشت 1403 بالغ‌بر ۲۴ نفر وارد ستاد انتخابات شدند که از میان ایشان، ثبت‌نام علی لاریجانی، محمود احمدی‌بیغش، محمد خوش‌چهره و عبدالناصر همتی چهار داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده‌ ثبت‌نام‌ داوطلبان ریاست‌جمهوری روزانه هم در سامانه و هم به صورت فیزیکی به شورای نگهبان تحویل داده می‌شود.

اسلامی افزود: به وزارت خارجه اعلام کردیم اگر ایرانیان خارج از کشور قصد دارند در انتخابات شرکت کنند، می‌توانند نماینده یا موکل خود را کتبا برای ثبت‌نام بفرستند.

وی ادامه داد: تاکنون سه خانم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری مراجعه کردند که واجد شرایط نبودند.

همچنین سیدمحمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون ۳۷ نفر مراجعه کننده برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری داشتیم که ۷ نفر واجد شرایط بودند؛ ۵ نفر در روز اول و ۲ نفر در روز دوم ثبت‌نام قطعی کردند.

عبدالناصر همتی، رییس کل سابق بانک مرکزی و کاندیدای ثبت‌نامی ریاست جمهوری پس از ثبت‌نام خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همچنان امیدوار به آینده هستم، گفت: با دیدن جوانان تحصیلکرده و امیدوار به آینده و اشتیاق زنان و مردان ایران برای فردای بهتر برای خود و فرزندانشان، امیدواری من هر روز بیشتر می‌شود.

محمود احمدی بیغش، نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم که از ورود به مجلس دوازدهم بازماند و داوطلب نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است در جمع خبرنگاران گفت: امید دارم اگر خدمتگذار مردم شدم بتوانم به آنچه که در قانون اساسی آمده عمل کنم.

وی افزود: اگر به اصل ۹ و ۳۰ قانون اساسی که اختصاص به وظایف قوه مجریه، رئیس‌جمهور و وزرا دارد، به طور واقعی عمل شود به‌طور قطع پاسخ همه خواسته‌ها داده خواهد شد.

علی اردشیر لاریجانی، داوطلب نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وحدت ملی جامعه ما به اندازه زیادی از اختلافات آسیب دیده است، گفت: در دولت مدنظر من، هر کاربَلَد و توانایی، با هر سلیقه سیاسی به کار گرفته می‌شود. دولت باشگاه یک حزب و یک جناح نیست.

لاریجانی شب قبل از ثبت‌نام در یک توییت در شبکه اجتماعی ایکس، مسیر رفتن به وزارت کشور و خیابان پاستور (محل استقرار ریاست جمهوری) را روی نقشه مشخص کرده بود.

او همچنین حدود ۴ ساعت بعد از ثبت‌نامش در توئیتی از شعار انتخاباتش‌اش «ملت قوی، دولت زمینه‌ساز»، رونمایی کرد.

در این روز، محمد خوش‌چهره نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی نیز که از رقابت در مجلس دوازدهم برای ورود به مجلس بازماند هنگام ثبت‌نام به یاد آورد که شناسنامه‌اش را فراموش کرده است بنابراین منتظر ماند تا شناسنامه به دستش برسد و ثبت‌نام خود را انجام داد.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...