روز شلوغ نام‌نویسی

روز شلوغ نام‌نویسی

روز شلوغ نام‌نویسی؛ در پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، تعداد 43 نفر نام‌نویسی خود را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری قطعی کردند. 

به گزارش صنعت‌صنف، امروز دوشنبه 14 خرداد 1403 مهلت نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به پایان رسید و بالغ‌بر 43 نفر شامل 3 زن و 40 مرد با حضور در وزارت کشور، ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

از بین 43 نفر ثبت‌نامی امروز، تعداد 5 نفر از مدیران فعلی دولت سیزدهم شامل محمدحسن نامی رئیس فعلی سازمان مدیریت بحران، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

در روزهای گذشته نیز افرادی همچون محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم و علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز ثبت‌نام کردند.

در 4 روز نخست نام‌نویسی بالغ‌بر 37 نفر در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کردند و امروز نیز 43 نفر فرآیند ثبت‌نام را طی کردند و سرجمع 80 نفر در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

امروز الیاس نادران، نماینده ادوار مجلس نخستین کسی بود که برای کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

نادران نمایندگی 4 دوره مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم، هشتم، نهم و یازدهم را در کارنامه خود دارد.

سپس حسن سبحانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد؛ سبحانی استاد دانشگاه در رشته اقتصاد است و در دوره‌های پنجم، ششم و هفتم نمایندگی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است.

حسن کامران، نماینده ادوار مجلس شورای که در دوره‌های چهارم، پنجم، هفتم، هشتم، نهم و دهم نمایندگی مردم اصفهان را برعهده داشته‌ است و همچنین حجت‌الاسلام احمد اکبری، مدرس حوزه علمیه در این روز فرآیند نام‌نویسی خود را تکمیل کردند.

قاسم جاسمی که در دوره‌ دهم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم کرمانشاه را برعهده داشت و همچنین حمیده زرآبادی، نماینده اسبق قزوین در مجلس نیز نام‌نویسی کردند.

محمد ناظمی اردکانی، دبیرکل جامعه اسلامی مدیران که سوابق وزیر تعاون دولت اول احمدی‌نژاد، استاندار قم، ریاست سازمان ملی استاندارد و ثبت احوال را در کارنامه خود دارد نیز امروز ثبت‌نام خود را انجام داد.

در ادامه علیرضا ورناصری نماینده ادوار مسجد سلیمان و حمید کریمی نماینده اسبق ایلام در مجلس، محمدرضا اسکندری وزیر اسبق کشاورزی دولت احمدی‌نژاد و علی آذری نماینده فعلی مجلس شورای، اردشیر مطهری نماینده سابق گرمسار و وحید جلال‌زاده نماینده سابق ارومیه در مجلس هم با حضور در ساختمان وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری نام‌نویسی کردند.

علاوه‌بر این اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با حضور در ساختمان وزارت کشور، در چهاردهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

سپس محمد رویانیان رئیس اسبق پلیس راهور و حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، همچنین حسین گروسی، حجت‌الاسلام مهدی شیخ و محمدعلی وکیلی نمایندگان ادوار مجلس، محمدحسن نامی رئیس فعلی سازمان مدیریت بحران، محمدمهدی زاهدی وزیر اسبق علوم و علیرضا افشار فرمانده اسبق بسیج و معاون اسبق وزارت کشور نیز با حضور در ساختمان وزارت کشور، در انتخابات پیش رو ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی،  وزیر اسبق کشور که هم‌اکنون دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی را برعهده دارد و در دولت نهم وزیر کشور و در دولت یازدهم، وزیر دادگستری بود و از سال 1387 تا 1392 نیز ریاست سازمان بازرسی کل کشور را به‌عهده داشت، با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نام‌نویسی کرد.

همچنین سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد و دارایی، اصغر سلیمی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، عبدالرحیم بهاروند، هاجر چنارانی، ضرغام صادقی و حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، نمایندگان ادوار مجلس، اکبر نیکزاد رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و محمد وحدتی،‌ محسن کوهکن و سیدعلی حسینی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

در ادامه رفت و آمدهای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که هم‌اکنون رئیس مجلس شورای اسلامی نیز هست برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

قالیباف علاوه‌بر ریاست فعلی مجلس شورای اسلامی، ریاست 4 ساله مجلس یازدهم و شهرداری تهران و پیش از آن فرماندهی نیروی انتظامی را هم در کارنامه خود دارد.

از سوی دیگر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم، علی وقفچی نماینده ادوار مجلس و ابراهیم عزیزی نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

در ساعت پایانی آخرین روز ثبت‌نام نیز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم که سابقه ریاست بر دیوان محاسبات کشور و نمایندگی مجلس شورای اسلامی را هم در کارنامه خود دارد، همچنین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس دوازدهم و رفعت بیات، نماینده اسبق مجلس نیز در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت‌نام کردند.

داوطلبان چه گفتند؟

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، در این روز هر یک از دواطلبان ثبت‌نام کننده در مدت زمان تعیین شده به بیان شعارهای انتخاباتی خود پرداختند که اظهارات برخی از ایشان در ادامه آورده شده است.

حسن سبحانی: اینجانب ضمن اذعان به انبوه مشکلات خطیری که کشور با آن روبه‌رو است و مطلع از آثار سوء افت سرمایه اجتماعی و پیامدهای مخرب آن در شرایط فعلی و دهه پیش رو، التزام ریاست قوه اجرایی به اجرای همه اصول قانون اساسی را تنها راه مسالمت‌آمیزی می‌دانم که می‌تواند مشروط به همراهی همه ملت ایران، طی یک برنامه منضبط و نفس‌گیر میان‌مدت، نرخ رشد تخریب منجر به عدم تعادل‌های موجود در کشور را مقدمتاً کاهش و سپس کنترل کند.

الیاس نادران: با شعار «نجات اقتصاد ایران» پا به این عرصه گذاشتم؛ 20 سال در انتخابات‌های مختلف به‌عنوان مشاور اقتصادی نامزدها توصیه‌هایی را به آنها داشتم اما در عمل اجرا نکردند و اقتصاد کشور به نقطه مطلوب خود نرسید، از این رو احساس تکلیف کردم تا خودم آستین بالا زده و وارد صحنه شوم.

اسحاق جهانگیری: علیرغم همه تلاش‌ها و دستاوردهایِ حاصله، امروز، نتیجه رضایتبخش نیست و روشن است که کشور در شرایط پیچیده، و مردم در وضعیت سختی قرار دارند. تکیه بر توان ملی، قدرت بازدارندگی و تعامل با جهان و حل مساله تحریم‌های ظالمانه با تاکید بر اصل عزت، حکمت و مصلحت و همچنین رعایت عزت و شرافت و کرامت انسان، به ویژه نسل جوان و زنان و دختران از دیگر شروط پشت‌سر گذاشتن بحران‌ها است.

مصطفی پورمحمدی: من به توان برجسته جوانان و زنان کشورم و همچنین هوش مصنوعی باور عمیق دارم. نگرانی‌های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم می‌توانستیم در شرایطی بسیار بهتر از این باشیم از این رو اندوهگینم. نام دولتم «دولت قرار» و اولویت‌های آن عدالت، ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این 3 اولویت کلیدی است.

محمدباقر قالیباف: با توکل به خداوند متعال و امید به اعتماد شما  و تکیه بر سوابق سیاسی و اجرایی خود پا به عرصه انتخابات گذاشتم تا برای حل مسائل و مشکلات شما با تمام وجود تلاش کنم تا با کمک شما، دوره دیگری از رکود و سوءمدیریت همانند وضعیت دهه 90 در کشور حاکم نشود. در عرصۀ مدیریت کشور، این رئیس جمهور است که باید بی‌عذر و بهانه، درنهایت، کار را تمام کند و تلاش‌های بقیه را با مسئولیت‌پذیری و راهبری درست به ثمر برساند بنابراین فتح قله، علاوه‌‌بر انگیزه و احساس وظیفه، تجربه و مهارت هم می‌خواهد.

عباس آخوندی: من نگران ایرانم، نگران فقر، منازعه بین‌المللی و فروپاشی اجتماعی و فرهنگی ملتی که هسته مرکزی یک تمدن چندین هزار ساله‌است. ملتی که باید عنصر اصلی پیوند ملت‌های منطقه و مایه ثبات و توسعه خود و پیرامون باشد، دچار کشمکش‌های بی‌پایان و بی‌انتهایی شده ‌است. سرزمینی که چهارراه تبادل جهان است، فرقه‌ای از سر جهل و عناد چهارطرف آن را بسته‌اند و آن را تبدیل به قلعه‌ای محصور نموده‌اند. حصر هیچ‌گاه سرنوشت و ویژگی ملت ایران نبوده‌است. لیکن اینک به‌نام فریبنده خودکفایی و با سلب آزادی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تجاری تبدیل به ملتی بریده از جهان و درحسرت حضور در میدان‌های رقابت جهانی شده ‌است. بیهوده نیست که شاهد سیل مهاجرت ایرانیان از پیر و جوان هستیم. با این وجود من به ذخیره فرهنگی این ملت و نیروی اندیشه تک‌تک ایرانیان باور دارم. من می‌فهمم که شما پدیده‌ی چنددولتی و یا بی‌دولتی را با تمام رگ و پوست‌تان حس می‌کنید. شما با تجربه تورم بالای 40 درصد برای مدتی بیش از پنج‌ سال دریافتید که دولتی ملی با دغدغه‌ رفاه و توسعه‌ ایران در راس کار نیست. اساسا دولتی در کار نیست و منافع ملی در زیر چرخ رقابت دولت‌های متعدد در حال له شدن است. اینک هیچ راهی فراروی ملت ایران جز توسعه وجود ندارد. آنان‌که به دروغ  و با سالوس ملت ایران را با توزیع موقتی چند کالا فریب می‌دهند، خیرخواه ملت ایران نیستند. اینک، تنها دولتی می‌تواند منافع ملی ملت ایران را تامین کند که بر مبنای یک گفتمان ملی چون ایده‌ ایران، توسعه را هدف قرار دهد و نه هیچ چیز دیگر. دولتی که متعهد شود که تمام سنگ‌های فراروی توسعه ملی ایران را یکی یکی از سر راه بردارد. مابقی، جز شعارهای توخالی هیچ چیز دیگری نیست.

مهرداد بذرپاش: ما پای وعده‌های رئیس جمهورِ شهید ایستاده‌ایم و هیچ قول و قراری را فراموش نخواهیم کرد؛ اقدامات شهید رئیسی نباید ناتمام بماند. تعهد به ساخت 4 میلیون مسکن، ایجاد یک میلیون شغل در سال، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دولت، حل ناترازهای کشور در بخش‌های انرژی اقتصادی و نیز تامین مالی کلان پروژه‌های کشور و سایر وعده‌های ایشان با جدیت دنبال خواهد شد.

چه کسانی نام‌نویسی کردند؟

بنابر گزارش صنعت‌صنف، گفتنی است در روز پنجشنبه دهم خردادماه 1403، 5 کاندیدا شامل محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشتمیان، و سعید جلیلی، ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

در روز جمعه یازدهم اردیبهشت، ثبت‌نام 4 نفر ازجمله علی لاریجانی، محمود احمدی‌بیغش، محمد خوش‌چهره و عبدالناصر همتی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد.

در روز شنبه 12 خرداد نیز ثبت‌نام ۸ نفر ازجمله احمد رسولی‌نژاد، مسعود پزشکیان، وحید حقانیان، حبیب‌الله دهمرده، علیرضا زاکانی، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی قطعی شد.

در روز یکشنبه 13 خرداد هم تعداد 20 نفر شامل محمدمهدی اسماعیلی، مسعود زریبافان، حسین افشارزاده، محمود احمدی‌نژاد، حسینعلی قاسم‌زاده، محمود صادقی، صادق خلیلیان، سیدمحمد مقیمی، ایرج شاهوردی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن محمدیاری، سیدمجتبی محفوظی، شهریار حیدری، علی صوفی، محمدرضا پورابراهیمی، حسین میرزایی، غلامحسین رضوانی، محمد شریعتمداری، جلیل جعفری و سیدغنی نظری در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند.

در روز دوشنبه 14 خرداد و روز پایانی ثبت‌نام نیز 43 فرد همچون الیاس نادران، حسن سبحانی، حسن کامران، احمد اکبری، قاسم جاسمی، حمیده زرآبادی، محمد ناظمی اردکانی، علیرضا ورناصری، حمید کریمی، علی آذری، محمدرضا اسکندی، اردشیر مطهری، وحید جلال‌زاده، اسحاق جهانگیری، محمد رویانیان، حسن نوروزی، حسین گروسی، حجت‌الاسلام مهدی شیخ، محمدعلی وکیلی، محمدحسن نامی، محمدمهدی زاهدی، علیرضا افشار، مصطفی پورمحمدی، شمس‌الدین حسینی، اصغر سلیمی، محمدباقر قالیباف، عبدالرحیم بهاروند، هاجر چنارانی، ضرغام صادقی، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، محمد وحدتی،‌ محسن کوهکن، سیدعلی حسینی، اکبر نیکزاد، عباس آخوندی، داوود منظور، علی وقفچی، ابراهیم عزیزی، مهرداد بذرپاش، امیرحسین قاضی‌زاده، سیدصولت مرتضوی، علی نیکزاد و رفعت بیات برای نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...