اموال کوروش کمپانی حراج شد

اموال کوروش کمپانی حراج شد

اموال کوروش کمپانی حراج شد؛ اموال کوروش کمپانی شامل خودرو، املاک و تعداد زیادی موبایل، ارزش‌گذاری و فرایند فروش فوری آنها انجام خواهد شد.

به گزارش ، رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از توقیف یکهزار کانتینر متعلق به چای دبش خبر داد و اعلام کرد دستور فروش فوری اموال کوروش کمپانی صادر شده است.

عبدالمجید اجتهادی در نشستی خبری با بیان این مطلب اظهار داشت: اموال کوروش کمپانی در تهران و قشم بعد از توقیف در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته و دستگاه قضا تاکید کرده هرچه سریعتر این اموال به فروش برسد.

به‌گفته وی، خودرو، املاک و تعداد زیادی موبایل جزو این اموال است که تیرماه بعد از ارزش‌گذاری، فرایند فروش انجام خواهد شد.

اجتهادی تصریح کرد: اموال کوروش کمپانی در خارج کشور نیز شناسایی و تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین از توقیف یکهزار کانتینر چای دبش در بندر شهید رجایی خبر  داد و گفت: برخی تجهیزات صنعتی وارداتی به‌عنوان متروکه در اختیار سازمان قرار داده شده است. همچنین کمتر از ۱۰ درصد این چای غیرقابل مصرف بوده و منهدم خواهد شد.

وی ادامه داد: در سه سال دولت‌ سیزدهم تعیین تکلیف اموال منقول بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است. سرعت تعیین تکلیف اموال متروکه مانع احتکار دولتی شده است. همچنین در این مدت اعاده اظهارنامه کالای متروکه رشد ۱۳۰۰ درصدی داشته چراکه صاحبان کالا می‌دانند اگر به موقع عمل نکنند کالا ار سوی سازمان به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اضافه کرد: استرداد  مربوط به کالاهای توقیفی به ظن قاچاق است که برائت دریافت کرده‌اند. در همین راستا باید تاکید کرد که تعداد آراء برائت در مراجع رسیدگی‌کننده کاهش یافته که حاصل اقدامات سازمان است.

اجتهادی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر انهدام نیز بیش از ۳۰۰ درصد رشد کرده است، گفت: عمده انهدام مربوط به دو سال اول دولت سیزدهم بوده و در سال قبل رشد انهدام ۲۶ درصد منفی بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع هوشمند سازمان گفت: این سامانه جلوی فساد را خواهد گرفت، بر این اساس سامانه یاشده بعد از عزل پیمانکار قبلی و استفاده از پیمانکار جدید آماده شده و به زودی رونمایی خواهد شد.

اجتهادی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰۰ دستگاه خودرو و ماشین‌آلات راهسازی در سال قبل تعیین تکلیف شد، گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۳ تعیین تکلیف خودرو، ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی برعهده سازمان قرار گرفته و این اقدام انجام خواهد شد. به‌دنبال فضایی هستیم تعیین تکلیف این ماشین‌آلات از طریق مزایده الکترونیکی انجام شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...