واریز علی‌الحساب یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان

واریز علی‌الحساب یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان

واریز علی‌الحساب یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان؛ تا زمان ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوطه، ماهانه مبلغ یک میلیون تومان به هر یک از بازنشستگان به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

به گزارش ، هیأت وزیران در جلسه 1403/4/3 به‌پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به‌استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) تبصره (6) و بند (د) تبصره (15) قانون بودجه سال 1403 کل کشور تصویب کرد؛

1. باتوجه به لازم‌الاجرا بودن قانون بودجه سال 1403 کل کشور و تا زمان ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه‌های بازنشستگان براساس قانون برنامه هفتم پیشرفت، ماهانه مبلغ ده میلیون 10,000,000 ریال به هر یک از بازنشستگان به‌صورت علی‌الحساب از ابتدای سال 1403 توسط صندوق بازنشستگی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

2. بار مالی مربوط به بازنشستگان کشوری، لشکری و صندوق بازنشستگی فولاد از محل بند (ر) تبصره (6) قانون بودجه سال 1403 کل کشور و بار مالی مربوط به بازنشستگان تأمین اجتماعی از محل بند (د) تبصره (15) قانون یادشده تأمین و پرداخت می‌شود.

3. سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ابلاغ و تخصیص اعتبار از محل منابع یادشده برای ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه اقدام کند و هریک از صندوق‌ها نیز موظفند فوری نسبت به پرداخت مبلغ علی‌الحساب سه‌ماهه یادشده اقدام کنند.

مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این‌باره گفت: براساس تصویبنامه شماره ۵۶۳۰۶ مورخ سوم تیرماه ۱۴۰۳ هیات وزیران و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین در اجرای بند (ر) تبصره (۶) و بند (د) تبصره (۱۵) قانون بودجه ۱۴۰۳ تا زمان ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون متناسب‌سازی برنامه هفتم پیشرفت و صدور احکام آن، «ماهانه مبلغ یک میلیون تومان» به هر یک از بازنشستگان کشوری به صورت علی‌الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بنابراین قرار شد با اقدامات انجام شده تا پایان چهارشنبه شب ۶تیرماه ۱۴۰۳ مبلغ 3 میلیون تومان به حساب بازنشستگان واریز شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...