صنایع در اولویت برق نیستند

صنایع در اولویت برق نیستند

صنایع در اولویت برق نیستند؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنایع خواست تا «خودتامین» باشند و با احداث نیروگاه‌های برق، موتور تولید خود را روشن نگه دارند.

به گزارش ، در پی اعمال محدودیت برق صنایع و ازجمله خودروسازان، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه وزارت نیرو تامین برق صنایع را در اولویت دارد اما اگر بنده مسئول بودم، از اهمیت صنایع کم نکرده و اولویت را به صنایع می‌دادم تاکید کرد که البته در این شرایط، وزارت صنعت، معدن و تجارت راهکارهایی را به صنایع ارائه کرده و از آنها خواسته تا «خودتامین» باشند و با احداث نیروگاه‌های برق، موتور تولید خود را روشن نگه دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن در این‌باره اظهار داشت: بنده به شخصه معتقد هستم که برق، زیرساخت اساسی برای توسعه و تولید است و برای آن باید اولویت تعیین شود. قانون هم همین موضوع را تصدیق می‌کند. اما اکنون در شرایط فوق‌العاده در تامین برق قرار گرفتیم و درنهایت تصمیم گرفته شده که اولویت برق  را به منازل دهند.

عباس علی‌آبادی اضافه کرد: اما تصمیم‌گیری این موضوع برعهده وزارت صمت نیست اما اگر بنده بودم، حتما تامین برق را به صنعت می‌دادم و معتقد هستم که کشور درنهایت به این تصمیم خواهد رسید.

وی در رابطه با برنامه وزارت صمت در این زمینه، تصریح کرد: درحقیقت برنامه ما «خوداتکا» کردن تامین برق صنایع است و در حال حاضر در حال احداث نیروگاه‌ها هستیم. بیش از ۵٠ درصد نیروگاه‌های فعال شده در سال گذشته، در عمل نیروگاه‌هایی هستند که توسط خود ما و صنعت سرمایه‌گذاری شده است. در حال تلاش هستیم که شرکت‌های بزرگ همچون ایدرو و ایمیدرو را در این بخش فعال‌تر کنیم تا زیرساخت‌های لازم برای تولید برق را فراهم کنیم. همچنین تلاش بر این است که خود صنعت برق را به‌عنوان یک صنعت اقتصادی درآورده تا سرمایه‌گذاران مشتاق به سرمایه‌گذاری در این صنعت شوند. چنانچه این فعالیت اقتصادی شکل بگیرد، مشکلات اساسی به نظر می‌رسد که حل خواهد شد.

وی افزود: همچنین شهرک‌های انرژی را ایجاد می‌کنیم که معافیت‌های مالیاتی دارند، زمین را به قیمت مناسب دریافت می‌کنند و از پشتیبانی وزارت صمت بهره‌مند هستند؛ امکان اینکه اینها نیز بتوانند برق صنایع را به صورت خوداتکا فراهم کنند، وجود دارد. البته ذخیره‌سازی انرژی توسط صنایع نیز در دستور کار است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...