حکم خاندوزی برای 5 سامانه اقتصادی

حکم خاندوزی برای 5 سامانه اقتصادی

حکم خاندوزی برای 5 سامانه اقتصادی؛ وزیر اقتصاد از گمرک، سازمان اموال تملیکی، بیمه مرکزی و بانک‌های دولتی خواست تا قبل از پایان دولت سیزدهم سامانه‌ها را در مرحله نهایی قرار دهند.

به گزارش ، سیداحسان خاندوزی با اشاره به اقداماتی که وزارت امور اقتصادی و دارایی سعی دارد تا قبل از پایان دولت سیزدهم و حداکثر تا نیمه سال جاری درراستای اقتصاد دیجیتال نهایی کند، اعلام کرده است: یکی از توقعات ما از گمرک این است که هرچه زودتر سامانه جدید گمرکی را راه‌اندازی کند.

وی تصریح کرد: سامانه جدید گمرک باید تا قبل از پایان تابستان 1403 به‌صورت صد درصدی به بهره‌برداری برسد. این اقدام، می‌تواند بسیاری از مشکلات گمرکی را حل کند. هم‌اکنون سامانه جدید در دو گمرک اجرایی به‌صورت پایلوت عملیاتی شده است.

دومین دستور خاندوزی درباره تکمیل پروژه‌های اقتصادی دیجیتال مرتبط با صورت‌های مالی شرکت‌های بخش خصوصی است.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: باید هرچه زودتر دریافت صورت‌های مالی شرکت‌های خصوصی در درون سازوکار سامانه جام قرار گیرد و به‌نحوی عمل شود که از سال آتی فقط ورودی‌های صورت‌های مالی در سامانه جام مبنای مالیات‌ستانی در سازمان امور مالیاتی باشد.

طبق توضیحات وزیر اقتصاد، سازمان اموال تملیکی در ظرف هفته‌های آینده سامانه جامع ثبت و ضبط برخط تمام اموال تملیکی را نیز در دستور کار دارد که هرچه سریع‌تر باید تکمیل شود. بر این اساس سامانه جامع انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در 31 استان تکمیل شود.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: سامانه جامع بیمه برای پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای از دیگر اقداماتی است که باید سرعت گیرد تا بهره‌برداری از سامانه بیمه به حداکثر برسد.

خاندوزی یادآور شد: تسهیلات غیرحضوری شبکه بانکی نیز از دیگر اقداماتی است که انتظار داریم امسال به سرانجام برسد و مردم بتوانند غیرحضوری تسهیلات بگیرند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...