دوسوم مشترکان همراه اول از فیلترشکن استفاده می‌کنند

دوسوم مشترکان همراه اول از فیلترشکن استفاده می‌کنند

دوسوم مشترکان همراه اول از فیلترشکن استفاده می‌کنند؛ تعدادی از مشترکان از فیلترشکن استفاده می‌کنند که هر کدام به صورت حمله‌کننده در شبکه اقدام می‌کنند و هزینه بالایی از نظر فنی به اپراتورها وارد می‌کنند.

به گزارش ، مدیرعامل همراه اول درباره اینکه «فیلترینگ» چه میزان بر درآمدهای اپراتور اول تلفن همراه تأثیرگذار بوده است؟ گفت: اثرگذاری فیلترینگ در شرایط کنونی با ابتدای راه‌اندازی سامانه‌های فیلترینگ متفاوت است. در حال حاضر بحث کیفیت مطرح است و از آن جهت که برخی سامانه‌های فیلترینگ دقیق عمل نمی‌کنند، روی کیفیت سرویس نهایی تأثیرگذار هستند.

مهدی اخوان بهابادی افزود: از طرف دیگر با فراگیر شدن فیلترشکن‌ها، حدود دو سوم مشترکان شبکه ما از این ابزارها استفاده می‌کنند که در وهله اول امنیت گوشی خودشان به مخاطره می‌افتد و در گام بعدی گوشی‌های آلوده، هر کدام به صورت حمله‌کننده در شبکه اقدام می‌کنند و هزینه بالایی از نظر فنی به اپراتورها وارد می‌کنند. بنابراین با فعالیت فیلترشکن‌ها قسمتی از منابع سخت‌افزاری موجود اپراتورها صرف آنها می‌شود.

اخوان بهابادی که در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران سخن می‌گفت با اشاره به برخی شاخص‌های کلیدی عملکردی اپراتور اول تلفن همراه که میزان دستیابی به اهداف راهبردی را نمایانگر است، اظهار کرد: تعداد مشترکان VLR ما در سال گذشته به 71 میلیون، مشترکان HLR به 102 میلیون و سهم بازار درآمدی به 55 درصد رسید.

وی درباره آخرین وضعیت پوشش شبکه همراه اول مبتنی بر فناوری‌های ارتباطی گفت: راه‌اندازی حدود 1000 سایت 5G، دست یافتن به 48،630 سایت تکنولوژی 4G، تعداد 25،480 سایت تکنولوژی 3G و همچنین 30،750 سایت لوکیشن 2G از جمله ظرفیت‌های موجود ما در ایجاد پوشش ارتباطی جاری در کشور است.

مدیرعامل همراه اول همچنین در ادامه اشاره‌ای به برخی از محصولات و خدمات جدید این شرکت مانند ViLTE که اکنون تجاری‌سازی شده است، سیمکارت گردشگری، سرویس کودک و نوجوان، باندل سیمکارت با سرویس‌های دیجیتال و تلکو، پرداخت مستقیم اپراتوری تحت عنوان DCB و همچنین توسعه سرویس رومینگ بین‌الملل داشت.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...