بورس ۲۲ هزار واحد رشد کرد

بورس ۲۲ هزار واحد رشد کرد

بورس ۲۲ هزار واحد رشد کرد؛ شاخص کل بورس نخستین روز هفته را با رشد ۲۲ هزار واحدی آغاز کرد و تا ارتفاع 2 میلیون و 100 هزار واحدی صعود کرد.

به گزارش ، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 5 میلیارد و 304 میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ‌بر 4 هزار و 198 میلیارد تومان در بیش از 125 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 22 هزار و 386 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 98 هزار و 639 واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاژ، وامید و امین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3 میلیارد و 40 میلیون ورقه به ارزش 8 هزار و 810 میلیارد تومان در 98 هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 116 واحد رشد کرد و در ارتفاع 21 هزار و 116 واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای شگویا، آریا و فزر شد و در مقابل نمادهای معاملاتی بپاس، زماهان و شکام بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

بنابر اعلام تسنیم، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی به تازگی با اعلام اینکه اعتماد را به بورس بازمی‌گردانیم، گفته نباید تصمیماتی گرفته شود که ریسک سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یابد. تصمیمات خلق‌الساعه در بازار پول، نرخ خوراک و قیمت محصولات شرکت‌های عرضه شده در بورس، برای بازار سرمایه مضر است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...