دستور ویژه میدری برای حادثه معدن ذغال سنگ

دستور ویژه میدری برای حادثه معدن ذغال سنگ

دستور ویژه میدری برای حادثه معدن ذغال سنگ؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی فوری به حادثه معدن ذغال سنگ طبس دستور ویژه صادر کرد.

به گزارش ، در پی انفجار گاز متان در 2 بلوک B و C معدن طبس که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها کارگر شد، مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت حادثه تلخ انتشار گاز و جان‌باختن شماری از کارگران معدن زغال‌سنگ معدنجو در طبس به خانواده حادثه‌دیدگان، اعلام کرد که وزیر کار برای بررسی حادثه شخصا به طبس سفر می‌کند.

همچنین احمد میدری، وزیر کار به «علی‌حسین رعیتی‌فرد»، معاون روابط کار این وزارتخانه ماموریت داد تا هرچه سریعتر برای بررسی علل بروز حادثه به این منطقه سفر کند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای به جامعه کارگری و هموطنان اطمینان داد که گزارش دقیقی از دلایل حادثه و تقصیر یا قصورهای احتمالی در زمینه رعایت اصول ایمنی معدن تهیه و منتشر کند.

در همین حال اسکندر مومنی، وزیر کشور که برای بررسی حادثه معدن زغال سنگ عازم طبس شد درباره این حادثه گفت: متراکم شدن گاز باعث انفجار در معدن زغالسنگ طبس شده است. باید زودتر به آنجا برویم و موضوع را پیگیری کنیم.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شنبه شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...