بهرهگیری ۸۰ درصد بانکها از هوش مصنوعی
بهرهگیری ۸۰ درصد بانکها از هوش مصنوعی؛ در پنل تخصصی نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت ICT، چالشها و فرصتهای ناشی از هوشمندسازی فرآیندها و نیاز به توسعه زیرساختهای ارتباطی مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش صنعتصنف، یازدهمین دوره سمپوزیوم بینالمللی مخابرات با شعار «ارتباطات در عصر هوش مصنوعی» روز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳، به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد.
این سمپوزیوم با هدف ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات میان پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار میشود.
در این سمپوزیوم علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق سخنرانیهای کلیدی، نشستهای تخصصی، مقالات و کارگاههای آموزشی، پنلی با موضوع «نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات» برگزار شد.
در این پنل، حمید بهروزی قائممقام مدیرعامل همراه اول، علیاصغر انصاری معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، علی حکیم جوادی رییس سازمان نظام صنفی رایانهای کشور، حسین ریاضی رییس سندیکای صنعت مخابرات ایران و حسن بلوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل به عنوان نقشآفرینان اصلی این صنعت حضور داشتند.
محور اصلی این پنل که با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد، نقش فزاینده هوش مصنوعی در ارتباطات سیار و توانایی این فناوری در خودکارسازی وظایف و توسعه شبکههای نسل آینده بود.
بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این پنل به بنچمارکهای انجام شده در این اپراتور اشاره کرد و توضیح داد: بر این اساس، کاربردهای هوش مصنوعی در سه حوزه «داخل اپراتور» با هدف بهینهسازی فرآیندها، «سرویسهای جدید» که به مشترکان ارائه میشود و «هوشمندسازی» صنایع تعریف و پیادهسازی شده است.
وی با ارائه مثالی به چالشهای موجود در مسیر هوشمندسازی و ارتقای کارایی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری متخصصان این حوزه، بتوانیم این چالشها را پشت سر بگذاریم.
بنابر اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در این پنل همچنین به موضوعاتی از جمله رقابت بانکها با اپراتورها در زمینه هوش مصنوعی پرداخته و اشاره شد که ۸۰ درصد بانکها استراتژیهای هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار دادهاند. امروزه چتباتها به عنوان یکی از ابزارهای رایج در شبکه بانکی جهان برای ارائه خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار میگیرند.
از دیگر نکات کلیدی مطرح شده در این پنل میتوان به ضرورت توسعه زیرساختهای مبتنی بر نسلهای نوین ارتباطی برای ارائه خدماتی از جمله 5G عمومی و خصوصی، آغاز انقلاب صنعتی پنجم با ظهور هوش مصنوعی و دستیابی بازار این فناوری به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲ اشاره کرد.
این سمپوزیوم امروز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ به کار خود پایان داد.
ثبت دیدگاه