تأثیر تحریم‌ها بر صنعت هوایی جدی نیست

تأثیر تحریم‌ها بر صنعت هوایی جدی نیست

تأثیر تحریم‌ها بر صنعت هوایی جدی نیست؛ معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با وجود تحریم‌ها و فعال‌سازی مکانیسم ماشه، صنعت هوایی ایران با همان روش‌های جایگزین گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحریم‌ها و سخت‌گیری‌های بین‌المللی همواره وجود داشته‌اند و فعال‌سازی مکانیسم ماشه تأثیر جدیدی بر صنعت هوایی کشور نداشته است. شرکت‌ها همچنان از روش‌های جایگزین برای تأمین نیازهای خود استفاده می‌کنند.

حمیدرضا صانعی با اشاره به ورود ۲۳ فروند هواپیما در دولت چهاردهم، گفت: در این مدت برخی هواپیماهای فرسوده از شبکه جابه‌جایی خارج شده‌اند و به‌طور میانگین، ورود هواپیما در این دولت نسبت به سال‌های قبل در وضعیت بهتری قرار دارد. با این حال، محدودیت‌های تحریمی به‌ویژه پس از روی کار آمدن دولت ترامپ، شدت بیشتری یافته‌اند.

صانعی درباره ایرلاین‌هایی با ناوگان مستهلک افزود: شرکت‌های دولتی با محدودیت‌های بیشتری مواجه‌اند و برخلاف بخش خصوصی، امکان خرید هواپیما برای آنها دشوارتر است.

وی همچنین درباره وضعیت شرکت هواپیمایی آسمان گفت: این شرکت با چالش‌های جدی روبه‌روست و کاهش تعداد هواپیماهای فعال از ۲۸ فروند به تنها یک فروند، مشکلات عملیاتی و مالی آن را تشدید کرده است.

به گفته معاون سازمان هواپیمایی، واگذاری یا تجمیع شرکت آسمان با یک ایرلاین رو به رشد می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند، اما در صورت اجرای ناموفق، مشکلات بیشتری به‌وجود خواهد آمد.

وی تأکید کرد که سازمان هواپیمایی کشوری مالک هیچ ایرلاینی نیست و صرفاً با ارائه راهکار و رایزنی با مالکان، تلاش می‌کند شرایط را بهبود بخشد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...