ممنوعیت مسافرت بین استانی بدون کارت واکسن

ممنوعیت مسافرت بین استانی بدون کارت واکسن

فقط کسانی که کارت واکسن داشته باشند یا تست منفی کرونای خود را با مهلت کمتر از ۷۲ ساعت ارائه کنند می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی به سفر بروند و نظارت‌ها در شرایط کرونایی کنونی تشدید شده است.

به گزارش صنعت‌صنف به نقل از ایسنا، مدیرکل دفترحمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این‌باره اظهار داشت: در حال حاضر اتصال سامانه امید برای همه شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای از این نظر که بتوانند از طریق کدملی اطلاعات کرونایی مانند وضعیت واکسیناسیون و تست PCR مسافران چک شود، انجام شده و برای برخی جزییات بیشتر زیرساخت‌ها نیز تکمیل شده‌اند.

داریوش باقرجوان افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیاز به اطلاعات و جزییات بیشتری برای سفرهای جاده‌ای مردم با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مقصد، مبداء و زمان سفر دارند که برای جمع‌آوری و ارائه چنین جزییاتی نیز همه زیرساخت‌های لازم فراهم شده و آماده اتصال به این سامانه هستیم.

باقرجوان ادامه داد: در شرایط جدید کشور از نظر شیوع ویروس کرونای امیکرون و قرمز شدن دوباره بیشتر شهرهای کشور، نظارت ما و مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایانه‌های مسافری و محورهای مواصلاتی پایانه‌ها تشدید شده و از سوی دیگر اخیرا سفر بدون داشتن کارت واکسن یا نتیجه منفی تست PCR با مدت زمانی کمتر از ۷۲ ساعت غیرقانونی و ممنوع شده است و همین مساله کمک می‌کند که سختگیری بیشتری در این زمینه ایجاد شود.

باقرجوان در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر تخلفی در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای رخ دهد چه برخوردی با آن خواهید کرد، گفت: از سال گذشته تاکنون طبق شیوه‌نامه‌های اعلام شده،  ۱۲ هزار و ۶۰۰ تخلف در کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ ثبت شده است که ب اساس آن برخوردهای زیادی با رانندگان، شرکت‌های حمل‌ونقلی و مالکان و صاحبان ناوگان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تاکنون با حدود ۳۰۰ شرکت، راننده و صاحب ناوگان به دلیل تخلف کرونایی برخورد شده است و ۱۲ هزار و ۳۰۰ پرونده‌ تشکیل شده در انتظار صدور رای نهایی، آغاز جریمه و برخورد هستند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...