«تقابل مافیای تراریخته و ارگانیک» در رادیو گفت‌وگو

«تقابل مافیای تراریخته و ارگانیک» در رادیو گفت‌وگو

نخستین قسمت از برنامه مستند رادیویی تراریخته با عنوان «تقابل مافیای تراریخته و ارگانیک» روز شنبه 31 اردیبهشت‌ماه 1401 از شبکه رادیویی گفت‌وگو پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ، نخستین قسمت از برنامه پنج قسمتی مستند رادیویی تراریخته با عنوان «تقابل مافیای تراریخته و ارگانیک در ایران بر سر چیست؟»، در تاریخ 31 اردیبهشت 1401 از ساعت 8:30 تا 9 صبح به مدت 25 دقیقه از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی موج اف‌ام ردیف 103.5 مگاهرتز پخش می‌شود.

سردبیر مستند «تقابل مافیای تراریخته و ارگانیک» در گفت‌وگو با صنعت‌صنف درباره جزییات این برنامه اظهار داشت: در این مستند سعی شده تا از نظرات موافقان و مخالفان محصولات تراریخته بهره گرفته شده و در این میان با فعالان و متخصصان حوزه کشاورزی ارگانیک و پژوهشگران مهندسی ژنتیک گفت‌وگو شده است.

محدثه کاظمی ادامه داد: استفاده از نظرات مردمی و کارشناسان درباره تأثیرات کشت تراریخته‌ها بر خاک و درنهایت تولید محصول، بخش‌های دیگری از مستند است که درمجموع اطلاعات دست اول و بدون هیچگونه جهت‌گیری را در اختیار شنوندگان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه معصومه اسمعیل‌نژاد، تهیه‌کننده این برنامه است درباره دیگر عوامل سازنده این قسمت از مستند، گفت: کار تحقیق و پژوهش را یاسمینا نیک‌سیما و زینب نانکلی برعهده داشتند. همچنین مصاحبه‌ها را سمیرا صادقی انجام داده و وکس‌پاپ را نیز فرزانه برازش تهیه کرده است.

سردبیر مستند «تقابل مافیای تراریخته و ارگانیک» اضافه کرد: نگارش نهایی متن توسط اینجانب و مریم قاسم‌پور انجام شده و ایشان روایت و خوانش متن را نیز انجام داده‌اند. 

گفتنی است مجموعه «مستند رادیویی تراریخته» در پنج قسمت از شنبه 31 اردیبهشت‌ماه ساعت 8:30 تا 9 صبح به تهیه‌کنندگی معصومه اسمعیل‌نژاد و گروه برنامه‌سازی علم و اقتصاد از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود.

این مستند در پنج قسمت مستمر، موضوعاتی ازجمله «تقابل مافیای تراریخته با محصولات ارگانیک در ایران بر سر چیست؟»، «تراریخته بودن روغن‌ها در ایران از شایعه تا واقعیت»، «کشت محصولات تراریخته در ایران و مافیای پشت پرده»، «رابطه مصرف محصولات تراریخته و انواع سرطان‌ها» و «اصلاح بذر یا تراژن» را به‌صورت تخصصی و از ابعاد و جهات مختلف مورد واکاوی و بررسی قرار می‌دهد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...