جداول خاموشی را منتشر نمی‌کنیم

جداول خاموشی را منتشر نمی‌کنیم

برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی نداریم و با مجموعه اقداماتی که در ۱۰۰ برنامه عملیاتی صورت گرفته، امکان پاسخ‌گویی به نیازهای برقی تابستان امسال وجود دارد.

به گزارش ، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: برنامه وزارت نیرو بر این اساس بود که پس از اوج بار سال 1400، بالغ‌بر 6000 مگاوات قدرت اسمی جدید تولید برق احداث شود و تا این لحظه عملکرد خوبی در این برنامه داشته‌ایم، به‌طوری که اغلب نیروگاه‌ها آماده تولید هستند و بخشی از آنها به شبکه سنکرون شده‌اند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: از این برنامه 6000 مگاواتی، 500 مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر و 1300 مگاوات ارتقای توان و استفاده از سیستم‌های مدیا در واحدهای موجود به‌منظور افزایش توان خروجی است؛ بقیه برنامه نیز مربوط به نیروگاه‌های حرارتی جدید است.

وی تصریح کرد: دو واحد نیروگاهی آریان یک و دو در زنجان کمتر از یک‌هفته پیش به بهره‌برداری رسید و به‌زودی نیروگاه های زرند یک و دو در کرمان نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: برنامه پبک‌سایی به‌گونه‌ای تنظیم شده که نیازی به تغییر در برنامه پبک‌سایی وجود ندارد و برنامه زمان‌بندی که در بخش‌های مختلف ازجمله صنعت، کشاورزی، تجاری، اداری و خانگی تنظیم شده، پیش خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: از مردم عزیز درخواست می‌کنیم در ساعات اوج مصرف از ساعت 12 تا 17 و 20 تا 23 تا آنجا که می‌توانند از وسایل برقی پرمصرف به خصوص به صورت همزمان استفاده نکنند و دمای وسایل سرمایشی را نیز روی 25 درجه و بالاتر تنظیم کنند تا مصرف برق در این ساعات کاهش پیدا کند و این امکان را که تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم بیشتر کند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...