تفاهم‌نامه 40 هزار میلیارد تومانی اشتغال امضا شد

تفاهم‌نامه 40 هزار میلیارد تومانی اشتغال امضا شد

تفاهم‌نامه 40 هزار میلیارد تومانی اشتغال امضا شد؛ بنیاد برکت تفاهم‌نامه ۴۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد اشتغال در کشور را با هفت بانک ازجمله بانک کارآفرین و ۲ موسسه اعتباری امضا کرد.
 
به گزارش ، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مراسم گفت: تفاهم 40 هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال از سوی ستاد اجرایی فرمان امام با دارا بودن پایش مرتب، آنلاین رسیدن تسهیلات به هدف، پیگیری مشاغل ایجادشده و حمایت از کارآفرینان موجب می شود تا وام‌ها هدر نرود.

سیداحسان خاندوزی افزود: ما با همکاران خود در شبکه نظام بانک‌های دولتی و خصوصی این برنامه‌ریزی را داشته و داریم که نظام مالی کشور به سمت تأمین مالی تولید و نیازهای خرد خانواده‌ها تغییر ریل دهند و تسهیلات خرد منجر به اشتغالزایی و توسعه پروژه‌های پیشران شوند نه اقدامات غیرمولد.

خاندوزی تأکید کرد: تخصیص اعتبارات به مردم به واسطه نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام که از طریق تسهیلگران خود با مردم مرتبط هستند و بعد از دریافت تسهیلات، کارآفرین را رها نمی‌کنند، می‌تواند به الگوی غالب درکشور برای تخصیص بودجه و ارائه تسهیلات تبدیل شود.

وی ادامه داد: گام بعدی باید آن باشدکه اطلس محرومیت در کشور با هم‌افزایی نظام بانکی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و کمیته امداد برای افزایش اشتغال، اصلاح شده و بهبود و ارتقا پیدا کند.

بنابر اعلام روابط عمومی بانک کارآفرین در ادامه این مراسم عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام گفت: این تفاهم در دو سال و در بیش از ۴۰۰ شهرستان اجرایی می‌شود. بنا داشتیم تا پایان سال ۱۴۰۱، از طریق طرح‌های خرد و کلان بخش‌های مختلف ستاد مانند برکت و تدبیر، ۳۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم اما با امضای این تفاهمنامه امیدواریم تا پایان سال بتوانیم شکرانه ایجاد ۴۰۰ هزارمین شغل در کشور را برگزار کنیم.

نوروزی افزود: بر این اساس قرار است ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل منابع تسهیلات بانک‌ها و آورده مردم برای اشتغال عملیاتی شود. در این تفاهم‌نامه ۴۰۲ شهرستان و ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغالزایی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد این ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی درسال ۱۴۰۱ و ۴۰ درصد باقیمانده هم در سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.

او تصریح کرد: با اقدامات اخیر توانسته‌ایم از ۲۰۰ هزار مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم اظهار داشت: افراد مدنظر برای بهره‌مندی از مفاد این تفاهم‌نامه توسط یک شبکه ‌متخصص شناسایی می‌شوند تا اشتغال پایدار با عملیاتی کردن بخش‌های مختلف این تفاهمنامه صورت گیرد.

ترکمانه تأکید کرد: تمام پروژه‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در سامانه بنیاد که به سیستم بانکی هم متصل است به صورت روزانه پایش می‌شود و عموم مردم می‌توانند با جستجوی نام شهر یا روستا تعداد پروژه‌های فعال، تسهیلات ارائه شده، نام تسهیلگر پروژه و مشخصات کامل آن را مشاهده کنند.

در این مراسم که وزیر اقتصاد، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد برکت و گروه اقتصادی تدبیر حضور داشتند، تفاهم‌نامه ۴۰هزار میلیارد تومانی بین بنیاد برکت و مدیران عامل بانک‌های پارسیان، ملی، سپه، ملت، کارآفرین، تجارت، صادرات، مهرایران و صندوق کارآفرینی امید امضا شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...