ضریب نفوذ اینترنت در بهار کم شد

ضریب نفوذ اینترنت در بهار کم شد

ضریب نفوذ اینترنت در بهار کم شد؛ طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضریب نفوذ مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت، در بهار 1401 نسبت به زمستان 1400 کاهش پیدا کرد.

به گزارش ، براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه اول 1401، مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت، حدود ۱۱میلیون و ۳۵ هزار نفر را شامل‌ می‌شود که ضریب نفوذ را به ۱۳.۰۳ رسانده است.

در ایران متناسب با ویژگی‌های متفاوت اقلیمی و مکانی، انواع سرویس‌های اینترنت از جمله همراه و ثابت ارائه می‌شود. سرویس‌های پرسرعت فراهم‌شده از سرویس‌های ثابت تا همراه را شامل می‌شوند که هر سرویس نیز در خود دارای انواع مختلفی سرویس‌های متمایز از هم است که کاربران اینترنتی بسته به شرایط و نیاز خود می‌توانند مناسب‌ترین سرویس را انتخاب کنند.

طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان بهار 1401، مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت، حدود 11میلیون و 35 هزار نفر را شامل‌ می‌شود که ضریب نفوذ را به 13.03 رسانده، این در حالی است که تا پایان زمستان 1400، تعداد مشترکان ارتباطات پهن‌باند ثابت، حدود 11 میلیون و 50 هزار نفر بوده و ضریب نفوذ به 13.15 رسیده بود.

آمارها نشان می‌دهد که تا پایان سه ماهه اول سال 1401، بیشترین کاربران از فناوری ADSL و VDSL که سرعت بیشتری دارد استفاده می‌کنند که بالغ بر 8 میلیون و 678 هزار 107 کاربر است. در جایگاه دوم، اینترنت TD-LTE قرار دارد که بالغ‌بر 1 میلیون و 758 هزار کاربر است. پس از آن، کاربران وای‌فای هستند که حدود 388 هزار مشترک را شامل می‌شوند. کاربران FTTx یا اینترنت فیبر نوری، در جایگاه بعدی قرار دارند که 209 هزار و 719 مشترک هستند.

در همین راستا در اردیبهشت‌ماه امسال، اتحادیه جهانی مخابرات اعلام کرد که ایران یکی از ارزان‌ترین اینترنت‌های دنیا را دارد. اتحادیه جهانی مخابرات در گزارشی که مربوط به سال 2020 می‌شود، قیمت اینترنت کشورها را بر اساس نرخ دلار، شاخص درصد درآمد سرانه و نیز شاخص قیمت نسبی برابری قدرت خرید مقایسه کرده است.

آمار رسمی ITU بر اساس نرخ مطلق به دلار و شاخص درصد از درآمد سرانه GNIpc و شاخص قیمت نسبی برابری قدرت خرید PPP$ اعلام شد که قیمت اینترنت ثابت با حجم 5 گیگابایت سهمیه FUP (مصرف کاربران) مورد مقایسه قرار گرفت.


پایگاه اینترنتی اسپیدتست (Speedtest) میانگین سرعت جهانی ماه ژوئن امسال را منتشر کرده است. این پایگاه سرعت اینترنت کشور‌های جهان را می‌سنجد. بر اساس گزارش ماهانه ژوئن 2022 اسپیدتست (SpeedTest)، سرعت اینترنت ثابت جهانی در گزارش ماه ژوئن به 66.25 مگابایت‌برثانیه رسیده است.

طبق جدیدترین گزارش اسپیدتست، در حوزه اینترنت ثابت، میانگین سرعت دانلود در ایران، 10.23 مگابیت ‌بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود 1.61 مگابیت ‌بر ثانیه و تاخیر، 29 میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به 145 از میان 182 کشور می‌رساند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...