تشکیل کارگروه بازرگانی پارلمانی ایران و چین

تشکیل کارگروه بازرگانی پارلمانی ایران و چین

تشکیل کارگروه بازرگانی پارلمانی ایران و چین؛ در پی دعوت اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، نشست مشترک اعضای هیأت مدیره این اتاق و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، اعضای هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 7 شهریورماه 1401 در محل این اتاق گردهم آمدند تا درباره ظرفیت‌های همکاری بین این دو نهاد و موضوعات مطرح در روابط اقتصادی بین دو کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

در این نشست دوجانبه قرار شد با تنظیم جلسات منظم دوره‌ای و با تشکیل کارگروه‌های ویژه با حضور مقامات دولتی به‌منظور تبیین فرصت‌ها، بررسی راه‌حل معضلات و پیگیری سیاست‌های توسعه روابط بین دو کشور تصمیم‌گیری شده و همکاری‌های مؤثر به‌صورت هدفمند توسعه پیداکند. 

مجیدرضا حریری، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در این نشست ضمن خیرمقدم به رییس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین با اشاره به سوابق اتاق بر همکاری بیشتر دوجانبه، بر اهمیت صادرات درجهت توسعه روابط تجاری و بازرگانی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ، همچنین احمد امیرآبادی فراهانی، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نقش و تأثیر کشور چین را در روابط تجاری، بازرگانی و سیاسی با ایران مهم ارزیابی و اعلام کرد که گروه دوستی پارلمانی ایران و چین برای رفع موانع تجاری بین دو کشور آماده است.

در ادامه محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در خانه ملت بر تأکید بر دارا بودن قدمت و تمدن کهن هر دو کشور ایران و چین از اعضای کارگروه خواست تا در این مسیر، اشتراکات فرهنگی بین دو کشور تقویت شود.

گفتنی است در این نشست تصمیم گرفته شد تا هیأتی منتخب از اعضای هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین با انجام سفری مشترک به چین، زمینه اجرایی شدن نقش کارگروه و توافقات به عمل آمده را هرچه بیشتر فراهم کنند.
  
در این جلسه همچنین محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم یزد و اردکان در مجلس، نماینده مردم بجنورد در مجلس و تنی چند از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.

اتاق
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...