بیمه دانا با چه هیات مدیره‌ای اداره می‌شود

بیمه دانا با چه هیات مدیره‌ای اداره می‌شود

بیمه دانا با چه هیات مدیره‌ای اداره می‌شود؛ بررسی وضعیت اعضای هیأت مدیره شرکت بیمه دانا نشان می‌دهد که هر یک از آنها یا از این ترکیب جدا شده‌اند یا در حال پیوستن به شرکت‌های دیگر هستند.

به گزارش به نقل از راز پول، با حضور عبدالحسین پهلوان، رئیس هیات مدیره بیمه دانا در شرکت بیمه امید، تعداد اعضای هیات مدیره بیمه دانا بازهم کمتر شد.

چندی پیش موسی رضایی میرقاعد، عضو هیات مدیره بیمه دانا به‌عنوان مدیرعامل بیمه اتکایی امین منصوب و از بیمه دانا جدا شد. پس از این تغییر در هیات مدیره، موضوع استعفای سیدمحمدجواد میرطاهر نیز که به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره صباتامین انتخاب شده و پس از آن نیز به‌عنوان عضو غیرموظف هیات مدیره بورس مسئولیت گرفت، بار دیگر هیات مدیره بیمه دانا را به صدر اخبار رساند.

غلامحسین پهلوان، سومین فردی است که از چندی پیش خبر حضور او در بیمه امید شنیده شده و تائیدیه عضویت در هیات مدیره را هم دریافت کرده است. او در روزهای آینده به‌عنوان مدیرعامل این شرکت معارفه خواهد شد.

از سوی دیگر فرامرز خجیر هم از سوی یک شرکت بیمه دیگر برای عضویت در هیات مدیره معرفی می‌شود.

حسین حسینی نیز که در آخرین صورتجلسه بیمه دانا به‌عنوان عضو علی‌البدل هیات مدیره معرفی شده بود، هم‌اکنون قائم مقام بیمه تجارت نو و کاندیدای عضویت در هیات مدیره یک شرکت بیمه‌ای است.

بنابراین با این توضیح در ترکیب هیات مدیره بیمه دانا تنها رضا جعفری به‌عنوان مدیرعامل خارج از هیات مدیره و سیدمجتبی عطری باقی می‌مانند. اما به ظاهر این سرنوشت رضا جعفری است که مانند بیمه سینا با هیات مدیره‌ای کم تعداد، شرکت‌ها را اداره کند.

بررسی اطلاعات بیمه دانا در سازمان ثبت شرکت‌ها نشان می‌دهد که هنوز امضای رضا جعفری به‌عنوان مدیرعامل بیمه دانا در این سازمان به ثبت نرسیده و همچنان در حال طی مراحل قانونی است. دستکم اطلاعات مندرج چنین چیزی را نشان می‌دهد چراکه آخرین اطلاعات ثبت شده از دانا در ثبت شرکت‌ها مربوط به افزایش سرمایه است.

بیمه دانا این روزها ماموریت مهمی برعهده دارد و بیمه فرهنگیان یکی از ماموریت‌های مهمی است که بخش قابل توجهی از پرتفوی بیمه دانا در اختیار این مشتری قرار دارد. از سوی دیگر جایگاه این شرکت را به لحاظ سهم بازار تغییر داده است.

با چنین وضعیتی و با وجود رفت‌وآمدهای متعدد در این شرکت و جدایی برخی اعضای هیات مدیره، پرسش مهم این است که تصمیمات مهم در این شرکت چگونه گرفته می‌شود و با جدایی اعضا هیات مدیره، اسناد مالی شرکت به امضای چه کسانی می‌رسد؟

شفاف نبودن سیر ثبت امضای مدیرعامل فعلی در سازمان ثبت از دیگر پرسش‌های اساسی است که به‌رغم گذشت بیش از 7 ماه از حضور وی، تاکنون به صورت رسمی به ثبت نرسیده است؟ چه موانعی در این زمینه وجود دارد؟ با این وجود تصمیماتی که وی در این روزها در بیمه دانا گرفته است چه توجیه قانونی دارد؟

براساس آخرین اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی بیمه دانا بالغ‌بر 53 درصد سهام این شرکت در اختیار سهامداران سهام عدالت است و به نظر می‌رسد بیمه مرکزی، وزارت اقتصاد و مجلس باید نسبت به حکمرانی درست در این شرکت حساس باشند.

صنعت بیمه، رضا جعفری را از منصوبان وزیر اقتصاد در شرکت بیمه دانا می‌داند و انحراف از معیار احتمالی در بیمه دانا به عملکرد وزیر اقتصاد و منصوبان وی نسبت داده خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...