حضور اولین‌ها در رأس اتاق اصناف تهران

حضور اولین‌ها در رأس اتاق اصناف تهران

حضور اولین‌ها در رأس اتاق اصناف تهران؛ انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف تهران برگزار شد و کسانی به رأس هرم اتاق راه پیدا کردند که برای نخستین بار این جایگاه را تجربه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، روز دوشنبه 28 شهریورماه 1401 و براساس ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام صنفی کشور، انتخابات هیأت رئیسه اتاف اصناف تهران برگزار شد و اعضای جدید هیات رئیسه از سوی اعضای صنف انتخاب شدند.

در سال‌های گذشته انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف تهران به کارزاری میان اتحادیه‌های تولیدی و توزیعی-خدماتی بدل می‌شد و باتوجه به تقسیم‌بندی درون‌صنفی میان این اتحادیه‌ها از سوی اتاق اصناف و تعیین جایگاه صنفی برای این تقسیم‌بندی، هر یک از این دو گروه تلاش می‌کردند تا کرسی بیشتری از هیأت رئیسه اتاق را به دست آورند.

براساس آن تقسیم‌بندی قدیمی، در این دوره از انتخابات که شاید چنین تقسیمی در ظاهر جدی گرفته نشود اما بازهم اتحادیه‌های توزیعی-خدماتی از نظر تعداد در ترکیب هیأت رئیسه، دست بالا را دارند.

به گزارش ، اعضای اصلی منتخب هیأت رئیسه اتاق به ترتیب آراء عبارت از علی توسطی با ۶۴ رای، حمیدرضا رستگارپور ۶۰ رای، محمدرضا فرجی ۵۹ رای، حسین علی‌اکبری ۵۶ رای و اسماعیل کاظمی با ۵۴ رای است. همچنین احمد ابوالحسنی با ۴۴ رای و سیداحمد حسینی با 18 رای به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

در این دوره از انتخابات، علی توسطی، رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین‌آلات کشاورزی تهران، حمیدرضا رستگارپور، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران، محمدرضا فرجی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، حسین علی‌اکبری، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری و برق تخصصی خودرو تهران و اسماعیل کاظمی، رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران صاحب کرسی در هیأت رئیسه اتاق اصناف تهران شدند.

همچنین احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از صنف تولیدی و سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو تهران از صنف توزیعی، علی‌البدل هیأت رئیسه شدند.

اتاق

براساس ماده ۹ آيين‌نامه اجرايي انتخابات هيأت رئيسه اتاق اصناف شهرستان (موضوع ماده ۳۶ قانون نظام صنفي) ترکيب هيأت رئيسه پس از تائيد انتخابات توسط کميسيون نظارت، در جلسه‌اي در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با رای‌گيري داخلي تعيين می‌شود.

مشارکت 96 درصدی در انتخابات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: مشارکت در این انتخابات ۹۶ درصد بود. در تعیین روسای اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌ها شرکت می‌کنند که از بین ۱۳۵ نفر تعداد ۱۳۰ نفر در انتخابات امسال شرکت کردند.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخاب اعضای جدید هیأت رئیسه اتاق اصناف درباره حضور طولانی‌مدت روسای برخی اتحادیه‌ها و اتاق اصناف خاطرنشان کرد که قانون تغییر کرده و از این پس افراد فقط دو دوره متوالی می‌توانند عضو هیأت رئیسه اتحادیه یا اتاق اصناف باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات امسال نسبت به سال‌های قبل با آرامش بیشتری برگزار شد، اضافه کرد: تیم جدید جوان‌تر هستند و می‌توانند با نظرات افراد باتجربه قبلی شیوه‌های نوین را به کار گیرند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...