بازار لوازم فلزی خانگی راکد است

بازار لوازم فلزی خانگی راکد است

بازار لوازم فلزی خانگی راکد است؛ گرانی و بهای بالای کالاها مانع از تمايل افراد برای خريد اجناس نو شده به‌طوريکه با لوازمی که در خانه دارند، نياز خود را تامين می‌کنند.

به گزارش ، رئيس اتحاديه صنف فروشندگان لوازم فلزی خانگی و آشپزخانه تهران در این‌باره اظهار داشت که به‌دليل قرارگيری ماه‌های محرم و صفر در فصل تابستان به‌عنوان فصلی با بيشترين تعداد برگزاری مراسم جشن و عروسی بايد اذعان کرد که بازار به نسبت راکدی داشتيم.

حسن حسنی با بیان اینکه نسبت عرضه در تابستان بيش از تقاضا بود و کالاهای توليدی در انبارها دپو شدند، افزود: هرچند قيمت‌ها در چند ماه اخير به نسبت از ثبات بيشتری برخوردار بود اما گرانی و بهای بالای کالاها مانع از تمايل افراد برای خريد اجناس نو شده به‌طوريکه با لوازمی که در خانه دارند نياز خود را تامين و از خريد کالای نو تا جايی که بتوانند خودداری می‌کنند.

حسنی درباره صادرات به‌عنوان بهترين گزينه برای رونق فروش، تصریح کرد: در سال‌های اخير به‌دليل غيبت ايران در بازار منطقه، کشور ترکيه همه مشتريان ايرانی را نصيب خود کرد. امکانات خوبی که دولت ترکيه در اختيار توليدکنندگان و صادرکنندگان قرار می‌دهد، قيمت تمام شده را براي توليدکننده و صادرکننده مناسب کرده تا بتوانند در بازار کشورهاي خارجی کالاهای خود را عرضه کنند؛ اما سر راه توليدکنندگان و صادرکنندگان ايرانی موانع بسياری وجود دارد.

بنابر اعلام اتاق اصناف تهران، رئيس اتحاديه صنف فروشندگان لوازم فلزی خانگی تهران ادامه داد: برای تقويت توليد کشور و رونق اقتصادی راهی جز ايجاد فضای مناسب برای صادرات و امکانات در اين بستر وجود ندارد.

حسنی اضافه کرد: می‌توانيم با قوانين حمايتی کالاها را به کشورهای عراق، افغانستان و سوريه صادر کنيم هرچند قوانين تحريم در شرايط فعلی، برگشت پول صادرات را سخت کرده است اما حتی با اين شرايط هم توليدکنندگان و صادرکنندگان مشکلات را به جان خريده و به تلاش خود ادامه می‌دهند.

وی درباره ديگر مشکلات صنف و اتحاديه خود بيان داشت: ماده ۱۸۶ قانون ماليات‌های مستقيم که سازمان امور مالياتی در ترتيب صدور و تمديد پروانه کسب برای اتحاديه‌های صنفی گنجانده راه را براي اين مسير سخت و دشوار کرده به‌طوريکه اتحاديه‌های صنفی با انبوهی از پرونده‌های در حال تکميل روبه‌رو هستند که ماده ۱۸۶ اين امکان را نمی‌دهد. ضروری است تا سازمان امور مالياتی در اين حوزه تجديدنظر کند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...