رشد آرام تورم 6 ماهه آپارتمان‌های تهران

رشد آرام تورم 6 ماهه آپارتمان‌های تهران

رشد آرام تورم 6 ماهه آپارتمان‌های تهران؛ بررسی تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در 6 ماهه نخست امسال گویای آن است که درصد تورم پس از افزایش در میانه به عدد 3.3 درصد در شهریورماه رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، براساس گزارش مرکز آمار ایران در شهریورماه ١٤٠١ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٣,٣ درصد بوده یعنی برابر با تورم ماهانه در فروردین‌ماه امسال.

این تورم ماهانه در اردیبهشت به 6 درصد، در خرداد به 7.1 درصد و در تیرماه به 8.3 درصد رسید اما با کاهش ناگهانی در مردادماه به 1.8 درصد سقوط کرد ولی در شهریورماه با رشد 1.5 واحدی به 3.3 درصد بازگشت. 

تورم نقطه به نقطه نیز از 23.6 درصد فروردین در تیرماه به 45.2 درصد رسیده و سپس با اندکی کاهش در مردادماه به رقم 44 درصد رسید اما با 1.7 درصد افزایش در شهریورماه به 45.7 درصد افزایش پیدا کرد که نشان از  رشد 22.1 درصدی تورم نقطه‌ به نقطه در 6 ماهه نخست 1401 دارد.

شاخص تورم آپارتمان های مسکونی شهر تهران در 6 ماهه نخست 1401

گزارش مرکز آمار گویای آن است که در شهریور ماه امسال شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ١٥٩,٧ رسیده که نسبت به شاخص ١٥٤.٧ مردادماه معادل ٣.٣ درصد افزایش داشته است. این شاخص در فروردین امسال 123.6، در اردیبهشت 131، در خرداد 140.3 و در تیرماه 154.9 بوده است. مقایسه شاخص آغاز و پایان 6 ماهه نخست 1401 نشان از رشد 36.1 واحدی شاخص قیمت آپارتمان‌های پایتخت دارد.

به گزارش ، از سوی دیگر نرخ تورم سالانه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ششمین ماه امسال نیز به عدد ۳۰,۳ درصد رسیده است که نسبت به تورم ٢٨.٤ درصدی مردادماه معادل ١.٩ واحد درصد افزایش داشته است.

اگرچه تورم 12 ماهه در فروردین 29.5 درصد بوده اما با سیر نزولی در اردیبهشت به 27.3 درصد، در خرداد به 26.4 درصد و سپس با اندکی رشد به 27.1 درصد در تیرماه و 28.4 درصد در مردادماه می‌رسد. این شاخص در شهریورماه به عدد 30.3 درصد می‌رسد که نشان از تغییر 0.8 درصدی نسبت به آغاز سال دارد.

از سوی دیگر در شهریورماه امسال متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢گانه شهر تهران به ۴۶ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان و ۴۳ میلیون و ۹۸۳ هزار تومان رسیده و در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت حدود ٩١ میلیون تومان بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت حدود ٢٤ میلیون تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

متوسط قیمت وزنی آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...