رشد ۴۵ درصدی عملکرد کشتیرانی ایران

رشد ۴۵ درصدی عملکرد کشتیرانی ایران

عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش صنعت‌صنف، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با بیان این مطلب در شبکه ایران کالا ادامه داد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در همه برهه‌ها از زمان پیروزی انقلاب تاکنون به وظیفه انقلابی خود عمل کرده است.

داود تفتی تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ تحمیلی به‌عنوان خط دوم دفاعی کشور عمل کرد و نام آن در کنار بنادر خرمشهر و امام (ره) قرار گرفت؛ به نحوی که در تلاشی شبانه‌روزی تحت سخت‌ترین شرائط به فعالیت خود ادامه داد تا اقتصاد کشور آسیب نبیند.

تفتی با تاکید بر اینکه در دوران فعلی و ذیل تحریم‌های ظالمانه، گروه کشتیرانی همچنان ازجمله پیشگامان جهاد اقتصادی است، افزود: گروه کشتیرانی جمهوری ا سلامی ایران در ۹ ماهه امسال موفق شد در بخش کانتینری رشد ۸۵ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قیمت ترانزیت از دریای خزر به سمت اروپا و به سمت آسیا یک سوم از دیگر مسیر‌های ترانزیتی از نظر زمان و قیمت کمتر است.

وی یادآور شد: در دو سال اخیر به همت مدیریت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خطوط منظم کانتینری و کانتینر یخچالی راه اندازی شده که از طریق بنادر امیرآباد و آستارا به قزاقستان و روسیه در حال تردد و حمل کالا هستند.

به گفته کاپیتان تفتی 60 درصد پست اسکله تجاری در بنادر شمالی کشور فعال هستند که بخش اعظم آنها پس از انقلاب احداث شده اند.

وی درباره ظرفیت حمل و نقل دریایی کشور نیز گفت: ظرفیت حمل و نقل دریایی ما در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ۵۳۰ هزار تُن ظرفیت حمل و دارا بودن ۴۴ فروند کشتی در سال ۵۷ به بیش از ۵.۳ دهم میلیون تُن ظرفیت حمل با ۱۵۱ فروند کشتی رسیده است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...