کشتیرانی یکصد واگن باری تولید داخل خرید

کشتیرانی یکصد واگن باری تولید داخل خرید

کشتیرانی یکصد واگن باری تولید داخل خرید؛ قرارداد خرید یکصد دستگاه واگن باری بین شرکت حمل‌و نقل ترکیبی کشتیرانی با یک سازنده داخلی به امضاء رسید.

به گزارش ، کاپیتان علیرضا ابراهیمی‌زاده، مدیرعامل شرکت حمل‌و نقل ترکیبی در مراسم امضای قرارداد خرید یکصد دستگاه واگن باری گفت: هدف شرکت حمل‌و نقل ترکیبی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آن است که طی چند سال آینده، با توسعه بخش ریلی، به نقش‌آفرینی جدی در این عرصه بپردازد.

وی با اشاره به سابقه بیست ساله این شرکت افزود: این شرکت دارای حدود ۱۲۰۰ دستگاه واگن حمل سوخت (مخزنی) و لبه کوتاه است و حدود ۷۵۰ واگن مخزنی در حال فعالیت هستند که نقش اساسی در حمل سوخت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران ایفا می‌کنند.

ابراهیمی‌زاده اضافه کرد: همچنین این شرکت حمل محمولات روغنی، بار‌های جنرال کارگو و کانتینری را با ۴۵۰ دستگاه واگن لبه کوتاه برعهده دارد و بر این اساس، گام نهادن در مسیر‌های تازه، کسب بازار‌های جدید و تکمیل سبد خرید خدمات برای ارائه خدمت به صاحبان کالا از اهداف اصلی شرکت حمل و نقل ترکیبی است.

وی تصریح کرد: به منظور کسب بازار‌های جدید، برای نخستین بار خرید ۱۰۰ دستگاه واگن لبه بلند برای شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم امضای این قرارداد، آغازی برای خرید هر ساله این تعداد واگن برای شرکت باشد تا بتوان در بازار حمل محمولات فله نیز گام‌های جدی‌تری برداشت.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی در ادامه گفت: پس از خرید این ۱۰۰ دستگاه واگن باری، خرید ۱۰۰ دستگاه واگن لبه کوتاه ۲۶ متری برای حمل همزمان دو کانتینر ۴۰ فوتی را در برنامه خواهیم داشت که به این ترتیب، علاوه‌بر کاهش زمان ترانزیت کالا، می‌توان حمل کالا را به صورت DOOR TO DOOR انجام داد.

وی تصریح کرد: شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی در نظر دارد به منظور توسعه، طی مدت سه سال ۵۰۰ دستگاه واگن جدید را به شبکه حمل و نقلی اضافه کند.

بنابر اعلام مانا، در ادامه علیرضا شیخ‌طاهری، مدیرعامل گروه صنعتی پلور سبز با بیان اینکه این گروه سهامی عام و متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است، گفت: حوزه فعالیت این شرکت در بیست سال گذشته، در بخش تولید واگن حمل و نقل مسافری بود اما از حدود سه سال پیش با تصمیم شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تولید واگن باری و باتوجه به نیاز کشور، جهت تولید این محصول هم اقدام کردیم.

شیخ‌طاهری افزود: یکی از پرمصرف‌ترین و پرتعدادترین گروه گونه‌های واگن باری در کشور، واگن باری لبه بلند حمل مواد معدنی است؛ بنابراین رویکرد اصلی این شرکت تولید واگن باری لبه بلند است و دو خط از سه خط تولید واگن باری این شرکت به تولید واگن لبه بلند اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: تمام توجه خود را بر افزایش کیفیت محصول و رعایت زمانبندی تحویل محصولات قرار خواهیم داد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...