مالک معنوی TF21 ایران‌خودرو است

مالک معنوی TF21 ایران‌خودرو است

مالک معنوی TF21 ایران‌خودرو است؛ معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو تاکید کرد مالکیت معنوی تمام اجزای پلتفرم محصول پروژه TF21 متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو است.

به گزارش ، محسن رضایی‌منش در این‌باره اظهار داشت: درراستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال، این محصول با همکاری شرکت جتکو و شرکت تام که از مجموعه‌های دانش‌بنیان این خودروساز به شمار می‌روند، طراحی و تولید شده است.

رضایی‌منش با بیان اینکه این محصول در نیمه اول سال ۱۴۰۲ در کلاس ابعادی B وارد بازار خواهد شد، بیان کرد: تجمیع پروژه‌های پلتفرمی و سیستمی، حفظ و ارتقای جایگاه ایران خودرو در بازار از طریق حفظ جایگاه محصولات کلاس B، ارتقای موقعیت رقابتی و رضایت مشتری، از اهداف این پروژه است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه چند مدل از محصولات این خودروساز در شش ماهه ابتدایی امسال ارتقای استانداردی یافتند و افزودن استانداردهای تعلیق شده نیز در دستور اقدامات قرار دارد، اضافه کرد: همه خودروهای جدید نظیر تارا، ری‌را و TF21 دارای استانداردهای ۸۵گانه خواهند بود.

وی با اشاره به ساخت رانینگ توسط نخبگان گروه صنعتی ایران خودرو یادآور شد: این اقدام موجب صرفه‌جویی ۳۲ میلیارد تومانی و ارزبری شده است.

رضایی‌منش با اشاره به اینکه این محصول در سه مدل با امکانات پایین، متوسط و بالا طراحی شده است، گفت: بحث مصرف سوخت یکی از مواردی است که باید در دستور کار این پروژه باشد؛ موتور TU3 و TU5 جزء موتورهای کم‌مصرف و فعلی ایران خودرو هستند که در آینده موتور IK3 سه سیلندر نیز به این پروژه افزوده خواهد شد.

رضایی‌منش با اشاره به اینکه محصولاتی مانند ۲۰۶ از دستور تولید خارج شده است، اظهار داشت: خطوط بدنه دو، رنگ دو و مونتاژ چهار به تولید TF21 اختصاص داده شده و موارد مرتبط با صنعتی‌سازی نیز توسط شرکت تام ایران خودرو انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران خودرو دارای سه پلتفرم جدید است، گفت: پلتفرمIKP1 ، که خودروی تارا دستی و اتومات برمبنای آن ساخته شده و قرار است تارای فیس لیفت نیز به‌عنوان خودروی پارس جدید با این پلتفرم تولید شده و جایگزین پژو پارس قدیمی شود.

رضایی منش تصریح کرد: پلتفرم دوم IKP2 است که خودروی ری‌را و یک سدان جدید از این پلتفرم طراحی و تولید خواهد شد. همچنین بنا بر دستور مدیرعامل و تکلیف هیات مدیره، تولید یک خودروی شاسی بلند براساس پلتفرم IKP3 در دستور کار مرکز تحقیقات است که طراحی و مطالعات اولیه آن در حال پیشبرد بوده و تا چند ماه آینده یک نمونه از این خودرو تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید موتور IK3 یکی از موضوعات جدی است که ایران خودرو با مشارکت شرکت تام، دنبال می‌کند، اظهار کرد: برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، باید به سمت تولید موتورهای سه سیلندر حرکت کنیم.

به گفته معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو‌، گیربکس شش سرعته MT و AT تولید شده و نمونه‌هایی از گیربکس AMT نیز در شرکت نیرومحرکه قزوین تولید شده و تعدادی خودروی رانا با این گیربکس در مرحله صحه‌گذاری قرار دارد. نسل گیربکس هفت سرعته DCT یکی از برنامه‌هایی است که در دستور سبد محصولات قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید خودروهای هیبرید و برقی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: به‌تازگی نمونه‌های این محصولات ساخته شده و به دنبال این هستیم که ناوگان شرکت ایران خودرو را مجهز به خودروهای الکتریکی کنیم.

رضایی‌منش با اشاره به پلتفرم‌های فعلی، خاطرنشان کرد: پلتفرم P700 یکی از پلتفرم‌هایی است که پروژه دنا جدید را روی آن تعریف کرده‌ایم تا بتواند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند.

وی افزود: همچنین سورن سی ان جی که در حال حاضر به‌عنوان سورن تاکسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبق الزامات استانداردی باید مجهز به دو استاندارد جدید شود که به دنبال تحقق آن هستیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...