پایان نخستین کارسوق برنامه‌نویسی در یزد

پایان نخستین کارسوق برنامه‌نویسی در یزد

پایان نخستین کارسوق برنامه‌نویسی در یزد؛ اختتامیه نخستین کارسوق فراگیر برنامه‌نویسی با حمایت و مشارکت همراه اول در یزد برگزار و برگزیدگان آن، جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش ، مراسم اختتامیه نخستین «کارسوق فراگیر برنامه‌نویسی یادواره شهید علم و فناوری مصطفی احمدی روشن» در یزد و با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش این استان، آکادمی همراه اول، مسئولان استانی، خانواده‌ها و دانش‌آموزان متوسطه دوره اول مدارس استان یزد برگزار و برگزیدگان آن معرفی شدند.

این رویداد که در ابتدای تابستان 1401 با آزمون ورودی بین علاقمندان برنامه‌نویسی آغاز شده بود، در طول دوره برگزاری توانست یکصد نفر از دانش‌آموزان را با استفاده از دوره آموزش مقدماتی پایتون و برگزاری کارگاه و وبینارهای متنوع، در حوزه برنامه‌نویسی توانمند کند.

پیش از برگزاری اختتامیه این رویداد که 29 مهر 1401 برگزار شد، دانش‌آموزان بازی‌های ساخته شده خود را در نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی به معرض دید عموم قرار دادند و همچنین در این مرحله، داوری مردمی بازی‌ها هم انجام گرفت.

همچنین همزمان با نمایشگاه، پنل تخصصی بازی‌سازی با موضوع زیست‌بوم بازی‌های دیجیتال در ایران و نشر بین‌المللی بازی با حضور سيدصالح اعرابي، مدير پروژه انتشار بين‌المللی بازی همراه اول و حسين بيطرف، مدير ماركتينگ پروژه انتشار بين‌المللی بازی همراه اول برای دانش‌آموزان علاقمند برگزار شد.

در بخشی دیگر از نمایشگاه، مسابقه نهایی کدنویسی با عنوان «کدبخیر» بین 10 نفر از دانش‌آموزان کدنویس برتر دوره انجام شد.

بنابر اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در مراسم اختتامیه رسمی این رویداد که با محوریت استعدادیابی و مهارت‌آموزی در رشته تخصصی پایتون و با محوریت بازی‌سازی و با همکاری آکادمی همراه اول و سمپاد استان یزد برگزار شد، سیدحسین رضوی، مدیر استعدادهای درخشان استان یزد از آکادمی همراه اول که شرایط برگزاری این رویداد بزرگ برنامه‌نویسی را برای دانش‌آموزان یزدی فراهم کرد، قدردانی کرد.

همچنین در این رویداد علی‌اکبر حکمتی‌کیا، مدیر آکادمی همراه اول ضمن تقدیر از تیم اجرایی و علمی بابت برگزاری این رویداد، از دانش‌آموزان مستعد درخواست کرد که با تلاش و پشتکار فراوان، باعث سربلندی نام ایران در عرصه‌های جهانی مربوط به حوزه فناوری‌های دیجیتال شوند.

الهه نخعی، دبیر اجرایی نیز با بیان اینکه در مرحله اول آزمون ورودی تعداد 100 نفر از شرکت‌کنندگان پذیرفته شده و به کارسوق راه پیدا کردند، گفت: تعداد 22 بازی در این کارسوق توسط گروه‌های دانش‌آموزی ساخته شد که درنهایت 16 گروه در داوری نخست حاضر شدند و 11 بازی به بخش رقابت اصلی راه یافتند و در حضور داوران به ارائه نسخه‌های نهایی بازی خود پرداختند.

میثم شوقی، مدیر دپارتمان دانش‌آموزی آکادمی همراه اول نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش‌آموزان یزدی، گفت: آکادمی همراه اول، استعدادهای دانش‌آموزی سراسر کشور را جدی گرفته و حمایت‌های خود را از مستعدان برنامه‌نویس یزدی ادامه خواهد داد.

گفتنی است در ادامه برنامه، جوایز مربوط به بخش‌های جانبی رویداد مانند چالش‌های متنوع برنامه‌نویسی، چالش عکس روز برنامه‌نویس، چالش کدبخیر، جایزه اثر برتر از نگاه مردم به برندگان اهداء و از منتورهای برنامه نیز تقدیر شد.

در بخش اصلی اختتامیه، لوح تقدیر و تندیس و جوایز مقام سوم مشترک به سازندگان بازی «زباله چی» و بازی «nature savior»، لوح تقدیر و تندیس و جوایز مقام دوم به سازندگان بازی «snake recycle» و لوح تقدیر و تندیس و جوایز مقام اول به سازندگان بازی کتاب خور تعلق گرفت.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...