رشد 4 درصدی فروش چادرملو در شش ماه

رشد 4 درصدی فروش چادرملو در شش ماه

رشد 4 درصدی فروش چادرملو در شش ماه؛ فروش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در شش ماهه نخست 1401 رشد 4 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

به گزارش ، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مهرماه 1401 فروشی برابر با 3130 میلیارد تومان داشت که البته مبلغ فروش این شرکت نسبت به ماه گذشته سه درصد کاهش داشته است. در مهرماه فروش مقداری کنسانتره و فولاد این شرکت به ترتیب برابر ۴۹۱ و ۹۸ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته برای چادرملو در این دو محصول به ترتیب ۶۳۷ و ۸۴ هزار تن بوده که مقدار فروش نسبت به ماه گذشته بدون تغییر است.

کچاد در مهرماه تولید ۸۶۳ هزار تنی کنسانتره و ۱۰۶ هزار تنی فولاد را گزارش کرده است؛ نرخ فروش کنسانتره در مهرماه برابر 23 هزار ریال و نرخ فروش فولاد 133 هزار ریال بود. گفتنی است فروش کنسانتره در سال گذشته به‌طور متوسط بر نرخ 28 هزار ریال و فولاد بر نرخ 127 هزار ریال استوار بوده است. همچنین نرخ گاز در مهرماه برابر با 2284 تومان به‌ازای هر مترمکعب و نرخ برق برابر با ۷۹۶ تومان به‌ازای هر کیلووات ساعت گزارش شده است.

این شرکت در شهریورماه فروشی برابر 3143 میلیارد تومان داشت. فروش شش ماهه امسال برای این شرکت رشد 4 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد. کچاد در این ماه نیز تولید ۷۶۷ هزارتن کنسانتره آهن را گزارش کرده است.

چادرملو در مردادماه فروشی برابر با ۲۵۳۳ میلیارد تومان داشت که مبلغ فروش نسبت به ماه گذشته 27 درصد کاهش داشته است. در این ماه فروش مقداری کنسانتره و فولاد به ترتیب برابر ۴۴۵ و ۶۵ هزار تن ثبت شده است. چادرملو در مردادماه تولید ۷۹۰ هزار تنی کنسانتره و ۶۳ هزار تنی فولاد را گزارش کرده است. نرخ فروش کنسانتره در مرداد برابر ۲۷۵۱۶ ریال و نرخ فروش فولاد ۱۳۶۰۴۰ ریال است.

چادرملو در تیرماه نیز فروشی برابر با 3477 میلیارد تومان داشت که مبلغ فروش نسبت به ماه گذشته 20 درصد کاهش داشته است. در این ماه فروش مقداری کنسانتره و فولاد به ترتیب برابر ۶۲۴ و ۹۳ هزار تن ثبت شد. کچاد در تیرماه تولید ۶۵۰ هزار تنی کنسانتره و ۹۵ هزار تنی فولاد را گزارش کرد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به دیگر سنگ آهنی‌ها در بهار وضعیت مطلوب‌تری داشت و در عملکرد سه ماهه توانسته به‌ازای هر سهم ۵۸ تومان محقق کند. سهم این شرکت در سال مالی گذشته به ترتیب از فصل ابتدایی ۵۱، ۵۸، ۴۵ و ۷۳ تومان به‌ازای هر سهم گزارش شده بود و سود سه ماهه رشد ۱۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشت.

این شرکت در سه ماهه امسال فروش 12 هزار و 406 میلیارد تومانی داشت و در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود 9756 میلیارد تومان داشته باشد. در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود کچاد برابر 64 درصد بود که در سه ماهه امسال برابر 58 درصد شد.

چادرملو در سه ماهه ابتدایی سال سود عملیاتی 7019 میلیارد تومانی را گزارش کرد که در سال مالی قبل سود عملیاتی شرکت به ترتیب از فصل اول برابر ۶۵۲۶، ۷۴۳۷، ۵۶۷۸ و ۸۵۶۱ میلیارد تومان ثبت شده بود.

بنابر اعلام معدن‌نامه، سود خالص کچاد در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ برابر با ۶۸۰۰ میلیارد تومان شد که نسبت به زمستان سال گذشته کاهش ۲۴ درصدی داشت. دلیل این امر را می‌توان در افزایش شدید بهای تمام شده یافت. نرخ مصرف سنگ آهن خام در این دوره ۴۱۷ هزار تومان در هر تن بوده است.

فروش شرکت در بهار ۱۴۰۱ برابر با 12 هزار و 400 میلیارد تومان بود که تفاوت چندانی با دوره سه ماهه قبلی نداشت. شرکت در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود ۹۷۵۶ میلیارد تومان فروش داشته باشد.

حاشیه سود ناخالص شرکت نیز برابر با ۵۸ درصد بوده که پایین‌تر از حاشیه سود ۷۴ درصدی زمستان ۱۴۰۰ بوده است. البته به‌طور کلی طی فصول اخیر حاشیه سود شرکت حدود 55 تا 60 درصد بوده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...