بیکاری 75 درصدی پیمانکاران نفت و گاز

بیکاری 75 درصدی پیمانکاران نفت و گاز

بیکاری 75 درصدی پیمانکاران نفت و گاز؛ نزدیک به 3 هزار شرکت از بخش‌خصوصی در بخش پیمانکاری صنعت نفت و گاز کشور ثبت شده است که 75 درصد از این شرکت‌ها بیکار شده‌اند.

به گزارش ، رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران با بیان این مطلب در چهلمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از بیکاری گسترده در پیمانکاران حوزه انرژی خبر داد.

رضا پدیدار با اعلام اینکه در چند ماه اخیر، کسب‌و‌کار بنگاه‌های بخش‌خصوصی فعال در انرژی کشور با بحران جدی در ادامه فعالیت‌ها روبه‌رو شده است، به تحلیل حال و روز شرکت‌های EPC و پیمانکار صنعت نفت و گاز کشور پرداخت و با بیان اینکه نزدیک به 3 هزار شرکت از بخش‌خصوصی در این حوزه ثبت شده است، تصریح کرد که 75 درصد از این شرکت‌ها بیکار شده‌اند.

پدیدار در تشریح این وضعیت، گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم، انجام پروژه‌های نفت و گاز و انرژی به جای آنکه در یک رقابت قانونی به مناقصه گذاشته شود به‌طور مستقیم به شرکت‌های دولتی، خصولتی و صندوق‌های بازنشستگی داده می‌شود و این شرکت‌ها نیز با کسر حداقل 30 درصد، پروژه‌ها را به شرکت‌های خصوصی برای انجام کار می‌دهند که این رویه باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های خصوصی EPCکار و پیمانکار، مدت زیادی از بازار کار دور بمانند و به ناچار و از روی اجبار ماندگاری شرکت و پرداخت حقوق پرسنل، این پروژه‌های دست‌دوم را قبول کنند.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران با بیان اینکه در بخش انرژی، دولت رقیب بخش خصوصی شده و شرکت‌های خصوصی به‌عنوان پیمانکاران دست‌دوم به حساب می‌آیند، افزود: در حالی از ظرفیت انجمن‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی در صنعت انرژی کشور استفاده نمی‌شود که این رویه به طور قطع مشکلات بزرگی را طی سال‌های آینده در زمینه تولید فرآورده‌های نفتی به ویژه بنزین و گازوئیل به بار خواهد آورد.

سخنرانی رضا پدیدار در نشست اتاق تهران

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...