عرضه کم آرد به نانوایی‌های تهران

عرضه کم آرد به نانوایی‌های تهران

عرضه کم آرد به نانوایی‌های تهران؛ رئيس اتحاديه صنف نانوايان سنتی تهران دلیل تعطیلی زودهنگام نانوایی‌ها را کمبود آرد این واحدها اعلام کرد.

به گزارش ، بيژن نوروزمقدم با رد اين ادعا که تعدادی از نانوايی‌ها در برابر هوشمندسازی نان و شفاف‌سازی مقاومت می‌کنند، گفت: هم‌اکنون ۱۰ درصد واحدها به کارتخوان مجهز نشده و اين موضوع ارتباطی به امتناع نانوايان ندارد.

نوروزمقدم افزود: بسياری از واحدها که به کارتخوان مجهز شدند، پس از آنکه دستگاهشان دچار ايراد می‌شود، پشتيبانی بسيار ضعيف است. علاوه‌بر اينکه بنابر گزارش‌های اعلامی نانوايان، برخی کارتخوان‌ها به‌رغم گذشت ۱۰ تا ۱۵ روز از قطعی دستگاه، هنوزوصل نشده‌اند.

وی ادامه داد: قرار بود با اجرای طرح هوشمندسازی، قيمت نان واقعی و مابه‌التفاوت آن از سوی دولت به نانوا پرداخت شود، درحاليکه دولت ۱۵ درصد بر قيمت نان يارانه نوع يک و دو اضافه کرد که به‌دليل گران شدن قيمت گندم، افزايش ۱۵ درصدی کارساز نيست.

رئيس اتحاديه صنف نانوايان سنتی تهران با اشاره به تعطيلی زودهنگام برخی واحدهای نانوايی گفت: برخی نانوايی‌ها ۵ تا ۷ کيسه آرد در روز دارند که اين ميزان آرد جوابگوی ۸ تا ۹ ساعت پخت در روز است که با افزايش تقاضای نان به‌دلیل گرانی ديگر کالاها ازجمله تن ماهی، ماکارونی و حبوبات نياز مردم به نان بيشتر شده و اين امر منجر به کاهش ساعت کار نانوايی‌ها می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...