بخشنامه ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران اصلاح شد

بخشنامه ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران اصلاح شد

بخشنامه ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران اصلاح شد؛ بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران با پیگیری معاونت کسب‌وکار اتاق تهران از سوی سازمان تامین اجتماعی اصلاح و مشکل اغلب پیمانکاران حل شد.

به گزارش ، با اصلاح بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران از سوی سازمان تامین اجتماعی، مشکل بخش زیادی از پیمانکاران با سازمان تامین اجتماعی که قراردادهای آنها از نوع PC و EPC است، تسهیل شد.

ازجمله بندهای اصلاحی این بخشنامه، موضوع قراردادهای غیرعمرانی منعقده براساس روش PC و EPC است و به این ترتیب، «در این نوع از قراردادها در صورتی که مبلغ تجهیزات بیش از 50 درصد مبلغ اولیه و کارکرد قرارداد باشد و به تفکیک از مبلغ مصالح و کارکرد اجرا در قرارداد منعقده درج و در صورت کارکردهای موقت و قطعی و گواهی واگدارنده کار نیز بر همان مبنا درج و پرداخت شود، حق‌بیمه کارکنان شاغل در اجرای قرارداد به میزان 4 درصد ناخالص کل کارکرد قرارداد محاسبه می‌شود».

اصلاح این بخش از بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران، پس از آن صورت گرفته که اتاق تهران و معاونت کسب‌و‌کار این اتاق طی جلساتی با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و مدیران شرکت توانیر و نیز سندیکای صنعت برق، به بررسی موضوع حق‌بیمه قراردادهای PC و EPC پرداختند و پیشنهاد اصلاح این بند از بخشنامه و استاندارد کردن حق‌بیمه این نوع از قراردادها از سوی اتاق تهران ارائه شد.

بنابر اعلام روابط عمومی اتاق تهران، باتوجه به تصویب این بند از بخشنامه مذکور، به نظر می‌رسد که مشکل تعداد زیادی از پیمانکاران با سازمان تامین اجتماعی که قراردادهای آنها از نوع PC و EPC است، برطرف شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...