سد لتیان برای مصرف پنج روز آب دارد

سد لتیان برای مصرف پنج روز آب دارد

سد لتیان برای مصرف پنج روز آب دارد؛ ارتفاع حجم آب سد لتیان ۱۹ میلیون مترمکعب پایین‌تر از تراز طبیعی است که نسبت به هفته گذشته، یک میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

به گزارش ، حتی بارندگی‌های روز چهارم آذر نیز بر میزان ذخیره آب این سد، تاثیرگذار نبوده است.

تهرانی‌ها در روز سه میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کنند که با این حساب، حجم آب سد لتیان بدون در نظر گرفتن آب سد‌های دیگر‏، تنها برای پنج روز مصرف تهرانی‌ها کافی است. با این وضعیت، صرفه‌جویی از سوی شهروندان بیش از پیش ضروری است.

انتقال آب از خلیج فارس و عمان به سه استان

در همین حال علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست درباره انتقال آب خلیج فارس گفت: مسأله‌ای که همیشه مورد انتقاد ما بود، «انتقال آب» درون حوضه کشوری بود که دولت سیزدهم هم پای این مسأله ایستاده است و انجام نمی‌شود اما مسأله مهم انتقال آب از منابع اقیانوسی و دریایی است و کشور ما در شرایطی قرار دارد که این کار باید انجام شود.

وی تصریح کرد: بحث انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به داخل کشور به‌خصوص به سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تا حدودی خراسان جنوبی را داریم.

وی افزود: کیفیت آب عمان نسبت به خلیج فارس شرایط مناسب‌تری دارد و هزینه‌ها کاهش‌می‌یابد البته از جنبه‌های شاخص‌های محیط زیستی نیز موضوع را بررسی می‌کنیم تا برای بوم زیست اتفاقی نیفتد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...