۵۹درصد ظرفیت سدها خالی است

۵۹درصد ظرفیت سدها خالی است

با رسیدن ذخایر آب سدهای کشور به ۲۰میلیارد و ۸۴۰میلیون مترمکعب، در زمان حاضر حدود ۴۱درصد ظرفیت مخازن سدها پر شده و ۵۹درصد این ظرفیت همچنان خالی است.

به گزارش صنعت‌صنف، آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن 129 روز از سال آبی، تا 9 بهمن‌ماه (سال آبی 1401 ـ 1400) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود 20.84 میلیارد مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 22 درصد کاهش نشان می‌دهد.

باتوجه به ظرفیت 50 میلیارد و 500 میلیون مترمکعبی سدهای کشور، ذخیره 20 میلیارد و 840 میلیون مترمکعبی آب، نشان‌دهنده پر شدن حدود 41 درصد ظرفیت مخازن سدها و خالی بودن 59 درصد این ظرفیت است.

فیروز قاسم‌زاده ،مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور در اینباره اظهار داشت: بررسی وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد میزان کل حجم ورودی به سدهای کشور از ابتدای مهرماه تا تاریخ 9 بهمن‌ماه  معادل 9.26 میلیارد مترمکعب است که کاهشی معادل 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته را نشان میدهد.

وی افزود: میزان پرشدگی سدهای مهمی چون زاینده‌رود، شمیل و نیان و سفیدرود در شرایط فعلی به‌ترتیب حدود 13 درصد، 99 درصد و 26 درصد است و در استان­های خوزستان و تهران، میزان پرشدگی مخازن طی سال آبی جاری به‌ترتیب در حدود 47 درصد و 17 درصد است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...