سپه 17 درصد از سهام وامید را می‌فروشد

سپه 17 درصد از سهام وامید را می‌فروشد

سپه 17 درصد از سهام وامید را می‌فروشد؛ بانک سپه درراستای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ارتقای نظام مالی کشور تصمیم به فروش بخشی از سهام گروه سرمایه‌گذاری امید گرفت

به گزارش ، مدیرعامل بانک سپه در این‌باره از فروش یک سیت مدیریتی برابر 17 درصد از سهام شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در سال جاری خبر داد.

آیت‌اله ابراهیمی اظهار داشت: بانک سپه در نظر دارد درراستای الزامات قانونی ماده 16 «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ارتقای نظام مالی کشور» و همچنین تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر خروج از بنگاه‌داری غیرضروری در شرکت‌های فرعی تا پایان سال 1401 و فروش اموال مازاد بانک، یک سیت مدیریتی از سهام شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید را از طریق انتشار آگهی عرضه در بازار بورس اوراق بهادار تهران به فروش برساند.

ابراهیمی افزود: در همین راستا ارزش‌گذاری شرکت مزبور توسط کارشناسان رسمی دادگستری در حال انجام است و به‌دنبال آن فرایند عرضه سهام یادشده از طریق بازار بورس و اوراق بهادار به اجرا درخواهد آمد.

شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در سال 1380 توسط بانک سپه تأسیس و تبدیل به یکی از اثربخش‌ترین مجموعه های اقتصادی شد.

این شرکت با نماد «وامید» یکی از بزرگترین شرکت‌های هلدینگ چندرشته‌ای صنعتی در بازار بورس تهران است. پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت متشکل از شرکت‌های فعال در زمینه صنایع استخراج کانه‌های فلزی، انرژی، واسطه‌گری مالی، سیمان و ... است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، شرکت یادشده نقش کلیدی در زنجیره تولید فولاد کشور داشته و با مالکیت 38.22 درصدی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، 39.52 درصد چادرملو و 26.25 درصد سنگ‌آهن گهرزمین، بزرگترین هلدینگ معدنی کشور به حساب می‌آید.

شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید علاوه‌بر سرمایه‌گذاری چشمگیر در صنایع ذخیره‌سازی نفت خام و زنجیره ارزش فولاد کشور (از معدن تا فولاد) با نقش‌آفرینی در اجرای طرح‌های ملی و بزرگ به اشتغالزایی در مناطق مختلف کشور کمک‌های زیادی کرده است.

همچنین سیاست واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک سپه همچنان در حال اجرا است و سیر مراحل قانونی فروش املاک و مستغلات و زمین و ساختمان به ارزش کارشناسی تقریبی 15 هزار میلیارد تومان از طریق مزایده در شرف انجام است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...