استقبال کمرنگ تجار ایرانی از خط کشتیرانی ونزوئلا

استقبال کمرنگ تجار ایرانی از خط کشتیرانی ونزوئلا

استقبال کمرنگ تجار ایرانی از خط کشتیرانی ونزوئلا؛ متاسفانه با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تجار ایرانی استقبال چندانی از خط کشتیرانی ایران به ونزوئلا نداشته‌اند.

به گزارش ، معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: با اعزام نخستین شناور در خط منظم کشتیرانی طی آذر و بهمن ماه سال جاری به ونزوئلا، کشتی بعدی نیز در اردیبهشت سال آینده اعزام خواهد شد.

امیر بیات در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما با بیان اینکه گروه کشتیرانی با اعزام دو فروند شناور اقیانوس‌پیما طی ماه‌های آذر و بهمن امسال خط مستقیم کشتیرانی به ونزوئلا را راه‌اندازی کرده است، افزود: این اقدام درراستای سیاست‌های دولت سیزدهم انجام شده و در تلاش هستیم این خط به صورت پایدار به فعالیت خود ادامه دهد.

بیات، شناور اعزامی به ونزوئلا در بهمن‌ماه را شناوری با ظرفیت ۲۲۰۰ TEU کانتینر اعلام کرد و ادامه داد: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هر سه ماه یکبار به صورت رفت و برگشت یک فروند شناور در مسیر ونزوئلا تردد خواهد کرد که طبق این برنامه، شناور بعدی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ به بنادر این کشور اعزام می‌شود.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی علت تعیین این مدت زمان را دوری مقصد دانست و گفت: شناور پس از بارگیری در بنادر داخلی، از مسیر کانال سوئز ۳۵ روز تا مقصد در راه خواهد بود، به صورت میانگین دو هفته نیز تخلیه و بارگیری آن به طول می‌انجامد و ۳۵ روز نیز بازگشت آن طول می‌کشد، بنابراین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته براساس این مدت زمان است.

وی با تأکید بر اینکه گروه کشتیرانی از راه‌های مختلف نسبت به دعوت و جذب تجار و فعالان اقتصادی داخلی برای بهر‌ه‌برداری از این خط کشتیرانی اقدام کرده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز از صادرکنندگان تقاضا می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به رزرو کانتینر در خط ونزوئلا اقدام کنند تا شناور با ظرفیت کامل و در زمان مقرر به سمت مقصد اعزام شود.

بیات تداوم این خط کشتیرانی را وابسته به استقبال تجار و فعالان اقتصادی ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تجار ایرانی استقبال چندانی از این خط کشتیرانی نداشتند در حالیکه سازمان توسعه تجارت و وزارت امورخارجه طبق سیاستگذاری‌های صورت گرفته خواستار برقراری خط منظم کشتیرانی در مسیر ونزوئلا بودند.

وی ازجمله پیگیری‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی برای رونق بخشیدن به تجارت بین ایران و ونزوئلا را نامه‌نگاری به اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران و اعلام آمادگی این گروه کشتیرانی برای حمل کالا در مسیر ونزوئلا اعلام کرد و توضیح داد: در این‌باره با سازمان توسعه تجارت و وزارت امورخارجه نیز مکاتبات لازم صورت گرفته است. همچنین سفیر کشورمان در ونزوئلا برای جذب تجار ایرانی به بازار ونزوئلا تلاش‌های مستمری را انجام دادند. هم‌اکنون نیز گروهی از کارشناسان فنی گروه کشتیرانی جهت آماده‌سازی و تجهیز بندر برای عملیات تخلیه و بارگیری و فراهم‌سازی بستر‌های لازم تداوم فعالیت خط منظم کشتیرانی یاد شده ازجمله مذاکره با فورواردر‌های ونزوئلایی در این کشور مستقر شده‌اند.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیاز‌های بازار ونزوئلا را به‌طور عمده مصالح ساختمانی ازجمله کاشی و سرامیک، لوله، آجر و ... برشمرد و گفت: ونزوئلا نیز در زمینه چوب، کُک و سنگ آهن زمینه مناسبی برای صادرات به ایران دارد.

بیات با اشاره به اینکه در حال حاضر استقبال لازم از خط منظم کشتیرانی به ونزوئلا وجود نداشته است، تصریح کرد: دوباره از بازرگانان و فعالان اقتصادی برای بهره‌برداری از این خط منظم دعوت به عمل می‌آوریم و تقاضا می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به رزرو کانتینر اقدام کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...