کرونا پایان شد

کرونا پایان شد

کرونا پایان شد؛ سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که کووید-۱۹ دیگر یک «وضعیت اضطراری بهداشت جهانی» نیست.

به گزارش ، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ میلادی به‌طور رسمی اعلام کرد که همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس از این پس دیگر یک وضعیت اضطراری برای بهداشت عمومی جهانی نیست.

کمیته اضطراری مقررات بین‌المللی بهداشت WHO روز پنجشنبه در پانزدهمین نشست خود درباره کووید-۱۹ درباره همه‌گیری بحث کرد و تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت موافقت کرد که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بین‌المللی مرتبط با این بیماری باید پایان یابد.

تدروس در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: بیش از یک سال است که همه‌گیری کرونا در یک سیر نزولی بوده است.

وی اضافه کرد: این روند به بیشتر کشورها این امکان را داده که به شرایط عادی زندگی همان‌طور که قبل از کووید-۱۹ می‌شناختیم، بازگردند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: کمیته اضطرار روز پنجشنبه 4 مه برای پانزدهمین بار تشکیل جلسه داد و به من توصیه کرد که به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی که نگرانی بین‌المللی است، پایان دهم و من این توصیه را پذیرفته‌ام.

بنابر اعلام شبکه خبری سی ان ان، این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرد.

بنابر آمارهای رسمی از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان به بیش از ۶۸۰ میلیون نفر رسیده و مرگ بیش از شش میلیون و ۸۰۰ هزار بیمار نیز تایید شده است.

پیشتر کمیته اضطراری مقررات بین‌المللی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که تردیدی وجود ندارد که ویروس در آینده قابل پیش‌بینی به‌عنوان یک پاتوژن دائمی در انسان‌ها و حیوانات باقی بماند، حتی اگر سطوح بالاتر ایمنی در برابر عفونت یا واکسیناسیون تأثیر آن را بر بیماری و مرگ محدود کند.

این کمیته گفت: «به این ترتیب، اقدامات بهداشت عمومی درازمدت به شدت مورد نیاز است. در حالیکه از بین بردن این ویروس از مخازن انسانی و حیوانی بسیار بعید است، کاهش اثرات مخرب آن بر مرگ و میر قابل دستیابی است و باید همچنان به‌عنوان یک هدف اولویت‌دار باشد».

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...