نوین اصناف ارتباطات صنفی را قطع کرد

نوین اصناف ارتباطات صنفی را قطع کرد

نوین اصناف ارتباطات صنفی را قطع کرد؛ یکی از معایب سامانه نوین اصناف قطع ارتباط مالکان واحدهای صنفی با اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها است و این پل ارتباطی برداشته شده است.

به گزارش ، رئیس اتاق اصناف رشت با بیان این مطلب گفت: سامانه درگاه ملی مجوزها و نوین اصناف نیازمند بازنگری است و اگر این ایرادات رفع نشود به‌طور قطع اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها با مشکلات زیادتری روبه‌رو خواهند شد.

علیرضا تهیدست اضافه کرد: یکی از مشکلات سامانه نوین اصناف محدود کردن منابع مالی اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها است که قبلا یک واحد صنفی برای آموزش به اتاق اصناف مربوط به شهرستان خودش مراجعه می‌کرد و آموزش لازم را برای دریافت پروانه کسب می‌دید اما در سامانه نوین اصناف می‌توان به صورت آنلاین فیلم آموزش مربوط به استان دیگر را ملاحظه کرد و هزینه آموزش به اتاق اصناف دیگری انتقال داده می‌شود و این مساله ضرر بسیاری را به اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها وارد می‌کند.

تهیدست افزود: یکی دیگر از معایب سامانه نوین اصناف قطع ارتباط مالکان واحدهای صنفی با اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها است و پل ارتباطی که در گذشته بین اتاق‌های اصناف و واحدهای صنفی وجود داشت برداشته شده است.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان گیلان تاکید کرد: ضروری است ایرادات سامانه نوین اصناف هرچه سریعتر رفع شود و در بحث آموزش باید تیک تایید آموزش برای اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها نیز فعال شود تا هزینه آموزش بعد از آموزش متقاضی پروانه کسب به حساب اتاق اصناف همان شهر واریز شود و یا برای حفظ پل ارتباطی، کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری برگزار شود.

رئیس اتاق اصناف رشت افزود: درراستای نزدیک بودن به روز ملی اصناف خواستار اصلاح قانون نظام صنفی و رفع محدودیت دو دوره‌ای انتخابات اصناف و حفظ افراد باتجربه و پیشکسوت اصناف و بازار هستیم.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران وی همچنین با اشاره به بحث مالیات اصناف تصریح کرد: بنابر اعلام سازمان امورمالیاتی که امسال ۸۰ درصد اصناف از مالیات معاف می‌شوند این مساله با واقعیت منافات دارد و آنچه شاهد هستیم افزایش چندین برابری مالیات اصناف است به جهت اینکه سازمان امور مالیاتی به‌رغم دریافت اطلاعات فروش واحد صنفی، گردش مالی حساب شخصی افراد را نیز مشمول مالیات کرده که این مساله باعث نارضایتی اصناف شده است و پولی که در حساب شخصی افرد است بعضا برای فروش خانه یا فروش خودرو و دیگر تبادلات مالی بوده و نباید مشمول مالیات شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...