ساعات کار اداری را کم می‌کنیم

ساعات کار اداری را کم می‌کنیم

ساعات کار اداری را کم می‌کنیم؛ وزارت نیرو گفت اگر ساعات کاری ادارات را کم نکنیم به‌طور حتم قطعی برق خواهیم داشت و پیشنهادی بود که در دولت رأی آورد.

به گزارش ، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور حاشیه جلسه هیأت دولت درباره تصویب کاهش ساعت کار ادارات گفت: اگر این موضوع در مجلس تبدیل به طرح شود دست ما در دولت بازتر خواهد بود تا بتوانیم ساعت‌ها را متناسب با شرایط کاری و شرایط عمومی جامعه تغییر دهیم.

میثم لطیفی افزود: وزارت نیرو نظرش این بود که اگر این کار را نکنیم به‌طور حتم قطعی برق خواهیم داشت و پیشنهادی بود که در دولت نیز بحث شد و رأی هم آورد.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است دولت لایحه‌ای برای اصلاح قانون ارائه کند؟ گفت: الان نیز اصلاحیه‌ای تحت عنوان یک لایحه به مجلس ارائه کرده‌ایم که در هفته جاری در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد که مجوز داشته باشیم تا ساعت اداری را در شرایط خاص بحرانی و مواردی مانند شرایط فعلی یک مقدار کاهش دهیم، چون محدودیتی که داریم این است که قانونگذار تعیین کرده زمان ساعت کاری کارکنان دولت باید 44 ساعت در هفته باشد.

لطیفی اضافه کرد: در تبصره 3 که ما پیشنهاد دادیم هم 40 ساعت و هم اینکه در شرایط خاص بتوانیم این 40 ساعت را هم کمتر کنیم تا اگر در حوزه برق و انرژی در بخش خانگی و تولیدی با مشکل روبه‌رو شویم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. این موضوع در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و منتظریم که در صحن مجلس نیز مطرح شود.

وی درباره اینکه آیا تعطیلی شنبه‌ها با موافقت دولت بوده است؟ تصریح کرد: در قانون فعلی خدمات کشوری تعیین روز تعطیلی بعد از روز ششم برعهده دولت است و دولت این اختیار را دارد.

لطیفی تصریح کرد که تا فردا کارهای دفترچه آزمون دبیری برای 22 هزار و 128 نفر نهایی می‌شود و در میانه مردادماه آزمون استخدامی دبیری برگزار می‌شود. نتایج آزمون قبلی هم یکشنبه و دوشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...