ثبت ۶۳۰۰ قرارداد در سامانه املاک

ثبت ۶۳۰۰ قرارداد در سامانه املاک

ثبت ۶۳۰۰ قرارداد در سامانه املاک؛ تا ساعت ۱۳ روز جمعه 26 خرداد 1402 بالغ‌بر ۶۳۲۹ قرارداد بین موجر و مستاجر در سامانه املاک و مستغلات، به ثبت رسیده و نهایی شده است.

به گزارش ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب گفت: از زمان ایجاد امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای قراردادهای اجاره در سامانه املاک و مستغلات، تاکنون بیش از ۶۳۰۰ قرارداد اجاره رایگان در سامانه به ثبت رسیده است.

هادی عباسی‌اصل اضافه کرد: تا ساعت ۱۳ روز جمعه 26 خرداد 1402 بالغ‌بر ۶۳۲۹ قرارداد بین موجر و مستاجر در سامانه املاک و مستغلات، به ثبت رسیده و نهایی شده است. در این فرآیند موجران و مستاجران وارد سامانه شده و قرارداد خود را با تایید دو شاهد نهایی کرده‌اند.

وی در تشریح فرآیند ثبت قرارداد اجاره با کد رهگیری رایگان تصریح کرد: چرخه این کار ساده است. مالک وارد سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir می‌شود، سپس روی گزینه «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن» کلیک می‌کند و وارد سامانه خدمات دولت الکترونیک می‌شود.

عباسی‌اصل ادامه داد: مالک، شماره سیمکارت متعلق به خود را وارد می‌کند و با دریافت رمز یکبار مصرف احراز هویت می‌شود. سپس مشخصات خود، ملک مورد نظر و مبلغ اجاره را ثبت می‌کند.

او تصریح کرد: در مرحله بعد مستاجر وارد سامانه می‌شود و مشخصات خود را ثبت می‌کند. در گام بعدی موجر با رمز یکبار مصرف و بعد مستاجر با رمز یکبار مصرف، مشخصات را تایید می‌کنند. سپس باید دو شاهد که یکی از طرف موجر و دیگری از طرف مستاجر است قرارداد را تایید کنند. درنهایت قرارداد به ثبت می‌رسد و کد رهگیری رایگان صادر می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...