تورم گوشت در تیرماه به 86 درصد رسید

تورم گوشت در تیرماه به 86 درصد رسید

نرخ تورم تیرماه به 47.5 درصد رسید؛ شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور در دوازده ماهه منتهی به تیرماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٧.٥ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ، در تیرماه 1402 شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد 193 رسیده است که نسبت به خردادماه، ٢ درصد افزایش، نسبت به تیرماه پارسال، ٣٩.٤ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به تیرماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٧.٥ درصد افزایش داشته است.

در تیرماه امسال، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور بالغ‎بر ٣٩,٤ درصد بوده است. یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ٣٩.٤ درصد بیشتر از تیرماه پارسال برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

تورم نقطه به نقطه تیرماه در مقایسه با خردادماه، ٣,٢ واحد درصد کاهش یافته است.

بنابر اعلام مرکز آمار ایران، در تیرماه 1402، تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر 2 درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ١.٢ درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ٢.٤ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه هم در تیرماه 1402 برای خانوارهای کشور به ٤٧,٥ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١ واحد درصد کاهش یافته است.

باتوجه به نرخ تورم سالانه 47.5 درصدی در تیرماه، دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ٤٧.١ درصد برای دهک‌‌های نهم و دهم تا 50.2 درصد برای دهک اول است. بر این اساس فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٣.١ واحد درصد رسید که نسبت به خردادماه (٥.٢ واحد درصد)، ٢.١ واحد درصد کاهش داشته است.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...