خودروهای چینی خدمات پس از فروش ندارند

خودروهای چینی خدمات پس از فروش ندارند

خودروهای چینی خدمات پس از فروش ندارند؛ متاسفانه هر روز شاهد حضور انواع خودروهای چینی در سطح بازار هستیم غافل از اینکه توجهی به خدمات پس از فروش این خودروها نمی‌شود.

به گزارش صنعت‌صنف، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران با تاکید بر اینکه در خودروهای چینی مشکل رادیاتور، توربوشارژ و قطعات اصلی موتور برای مردم بحران‌هایی را به وجود آورده است، گفت: نمی‌دانیم چرا هیچ توجهی به خدمات پس از فروش خودروهای چینی نمی‌شود.

علیرضا نیک‌آیین افزود: متاسفانه هر روز شاهد حضور انواع خودروهای چینی در سطح بازار هستیم غافل از اینکه هیچ توجهی به تأمین قطعات این خودروها نمی‌شود و خریداران این محصولات در صورت بروز مشکل مجبورند در تعمیرگاه‌ها زمین‌گیر باشند.

نیک‌آیین با اعلام اینکه در بازار قطعات یدکی خودروهای چینی هیچ توجهی به انتقال دانش فنی و واردات قطعات مورد نیاز این خودروها نمی‌شود، اضافه کرد: واردکنندگان به صورت سلیقه‌ای اقدام به واردات قطعات خودروهای چینی می‌کنند که برای آنها 200 تا 300 درصد سود دارد در این میان واحدهای نظارتی رسیدگی لازم را بر بازار ندارند و قطعات یدکی خودروهای چینی در بلاتکلیفی مطلق قرار دارد.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تصریح کرد: هیچ توجهی به خدمات پس از فروش خودروهای چینی نمی‌شود و وزارت صمت نیز به این موضوع ورود پیدا نمی‌کند و درنهایت این مصرف‌کننده است که باید در بازار برای خرید قطعات سرگردان باشد.

بنابر اعلام تسنیم، به‌گفته وی در خودروهای چینی، قطعات ریز بسیار کمیاب هستند و حتی در نصب یک گلگیر نیز ما مشکل تامین قطعه داریم. حال تصور کنید یک تاجر خلاء نبود آینه و سپر را در بازار متوجه و اقدام به واردات این کالا ‌کند. درنهایت بازار پر از آینه و سپر می‌شود ولی خبری از تامین دیگر قطعات خودروهای چینی نیست. این موضوع نشان می‌دهد هیچ ضابطه خاصی برای تامین قطعات وجود ندارد و همه سلیقه‌ای عمل می‌کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...