کشتیرانی خزر صاحب کشتی کانتینر‌بر یخچالی شد

کشتیرانی خزر صاحب کشتی کانتینر‌بر یخچالی شد

کشتیرانی خزر صاحب کشتی کانتینر‌بر یخچالی شد؛ کشتی کانتینر‌بر یخچالی برای صادرات محصولات باغی و مرکبات از بنادر شمالی کشور به بنادر ماخاچ کالا و آستاراخان وارد ناوگان کشتیرانی خزر شد.

به گزارش ، مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در این‌باره اظهار داشت: درراستای توسعه صادرات محصولات باغی برای نخستین بار در کشور طی طراحی و اجرای پروژه‌ فنی و مهندسی ظرفیت حمل یک شناور به صورت کامل برای حمل کانتینر‌های یخچالی تجهیز شد.

این مقام مسئول افزود: کشتی یاد شده آماده است محصولات باغی و مرکبات را از بنادر شمالی کشور مانند بندر امیر‌آباد و انزلی به بنادر روسیه ازجمله ماخاچ کالا و آستاراخان حمل کند.

وی با تاکید بر اینکه کشتیرانی دریای خزر برای کمک به صادرکنندگان محصولات باغی و مرکبات اقدام به تجهیز این شناور به صورت کامل برای حمل کانتینرهای یخچالی کرده است، گفت: کشتیرانی دریای خزر آمادگی دارد تا در صورت استقبال صادرکنندگان کشتی‌های بیشتری را به طور کامل برای حمل محصولات باغی و مرکبات برای حمل کانتینرهای یخچالی مجهز کند.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر مالکیت تعداد قابل توجهی از کانتینرهای یخچالی را در اختیار دارد که در صورت نیاز بازار و درخواست مشتری، کشتیرانی دریای خزر می‌تواند از این کانتینرها استفاده کند.

او با اشاره به آسیب‌پذیر بودن محصولات باغی و مرکبات در زنجیره حمل بر لزوم ورود به همه حلقه‌های زنجیره حمل و استفاده از ظرفیت شرکت‌های لجستیکی برای حمل مناسب محصولات باغی و مرکبات و نظارت، کنترل و پایش مستمر و لحظه به لحظه تأکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی شناورهای ناوگان کشتیرانی دریای خزر بخشی از ظرفیت حمل خود را به حمل کانتینر یخچالی اختصاص داده‌اند.

وی افزود: زنجیره حمل محصولات باغی و مرکبات از داخل مجتمع‌های سورتیگ، بسته‌بندی و فرآوری آغاز و تا بارگیری در کانتینر یخچالی، ورود به بنادر شمالی، نگهداری کانتینر یخچالی در بنادر مبدأ، آماده‌سازی اسناد و مدارک برای بارگیری و تخلیه کشتی در بنادر مبدا و مقصد، پهلودهی کشتی‌ها و بارگیری و تخلیه کانتینر یخچالی روی کشتی بدون نوبت و با اولویت و فوریت در بنادر مبدأ و مقصد، حمل دریایی، کنترل دمای مناسب کانتینر یخچالی روی کشتی و همچنین پس از تخلیه در بندر مقصد، مجهز بودن بنادر مقصد به تجهیزات نگهداری کانتینرهای یخچالی، تونل سرد جهت کراس استافینگ مرکبات به تریلی‌های یخچالی، گرفتن مجوزهای قانونی جهت ورود مرکبات به کشور مقصد و درنهایت حمل مرکبات و دیگر محصولات کشاورزی صادراتی به سمت بازار هدف ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: مدیریت در زنجیره حمل کانتینرهای یخچالی مرکبات بسیار حساس و تخصصی بوده که از محل بسته‌بندی در ایران تا بازارهای هدف در روسیه باید توسط تیم‌های تخصصی و افراد حرفه‌ای به صورت کاملاً منجسم، هماهنگ و با کنترل لحظه‌ا‌ی انجام شود زیرا اگر لحظه‌ای در این زنجیره غفلت شود صادرات این محصولات با موفقیت انجام نخواهد شد.

بنابر اعلام مانا، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت صادراتی کشتیرانی دریای خزر به استان مازندران اختصاص دارد، گفت: کشتیرانی دریای خزر همواره در حمل کالای صادراتی پیشرو بوده و تنها ناوگان در منطقه است که تراز حمل دریایی آن مثبت است زیرا اولویت خود را به حمل کالاهای صادراتی داده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...