رشد 64 درصدی استفاده از بانکداری دیجیتال ایران زمین

رشد 64 درصدی استفاده از بانکداری دیجیتال ایران زمین

رشد 64 درصدی استفاده از بانکداری دیجیتال ایران زمین؛ با هدف تعامل بیشتر مدیران عالی بانک ایران زمین با کارکنان شعب استان‌ها، اعضای هیأت مدیره این بانک از مدیریت شعب استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

به گزارش ، در این سفر مدیران عالی بانک ضمن بازدید از شعب اصفهان، در مراسمی با مدیران، روسا و کارکنان ستاد و شعب منطقه دیدار کردند.

مدیرعامل بانک ایران زمین در این مراسم فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در منطقه انجام شده است را مایه غرور و افتخار بانک دانست و گفت: همراهی و تلاش مشترک یکایک همکاران در شعب و ستاد استان باعث این موفقیت و افتخار برای بانک ایران زمین شده است.

عبدالمجید پورسعید ضمن اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از شعب استان، افزود: اولویت مدیران ارشد بانک در انتخاب و جانمایی شعب این است که همکاران در فضایی فعالیت کنند و به مشتریان خدمات ارائه دهند که در خور شأن آنان باشد.

مدیرعامل بانک ایران زمین با بیان اینکه ما یک بانکدار هستیم، تصریح کرد: هر یک از ما به‌عنوان بانکدار در طول روز با مشتریان و مراجعه‌کنندگان زیادی سروکار داریم و باید برای مشتریان محیطی مناسب و آبرومند که متناسب با وجهه بانک باشد، فراهم کنیم.

مدیرعامل بانک ایران زمین تعهد و تعصب به سازمان، رفتار و اخلاق کاری را مهمترین ویژگی یک بانکدار موفق دانست و اضافه کرد: احترام و برخورد مناسب در کنار ابزارهایی که در اختیار داریم باعث جلب رضایت مشتریان و انجام امور بانکی آنان خواهد شد.

پورسعید ضمن تاکید بر استفاده از تکنولوژی و ابزارهای جدید در بانک، خاطرنشان کرد: همکاران با آموزش و مطالعه دقیق سرویس‌های بانکداری مدرن و خدمات همراه بانک می‌توانند، با معرفی و تشویق مشتریان، میزان مراجعان به شعب را کاهش داده و مشتریان نیز در کمترین زمان می‌توانند امور بانکی خود را از این طریق انجام دهند.

در ادامه رئیس هیأت مدیره بانک ایران زمین ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران استان، گفت: در بازدید شعب مشاهده شد که همه همکاران با تلاش و تمام وجود درجهت اهداف تعیین شده بانک حرکت می‌کنند و مشتری‌مداری را به بهترین نحو اجرا کرده‌اند.

سیدحسن سلطانی فیروز همکاری شعب و ستاد را ضروری دانست و افزود: تلفیق فعالیت شعب و ادارات مرکزی، عملکرد کلی بانک را نشان می‌دهد. اما نخستین دیدار و رویارویی مشتری با بانک از طریق شعب آغاز می‌شود و رفتار و برخورد مناسب و پسندیده همکاران در شعب می‌تواند باعث تشویق مشتری برای افتتاح حساب و به‌دنبال آن جذب مشتریان بیشتر شود.

او ضمن تاکید بر رفتار مناسب با مشتریان تصریح کرد: هر یک از مشتریان زمانی که به شعب مراجعه می‌کنند، ممکن است رفتار و اخلاق متفاوتی داشته باشند. این شما هستید که باید استادانه درخواست آنان را مطالبه و با سعه صدر و بلندنظری امور بانکی آنان را انجام دهید.

سلطانی فیروز ضمن ابراز خرسندی از حضور کارکنان دلسوز و پرتلاش در استان، اضافه کرد: بیشتر همکارانی که از ابتدا در بانک فعالیت داشتند، در حال حاضر دارای سابقه کاری قابل توجهی هستند. همچنین نیروهای جوانی که وارد ترکیب بانک می‌شوند، باتوجه به سطح دانش و معلومات خود ارزیابی شده و همه دارای سواد و تخصص قابل قبولی هستند که در کنار آموزش‌های مدیر منطقه و روسای شعب می‌توانند اثرگذار باشند.

بازنگری در سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان

سپس قائم مقام و عضو هیات مدیره بانک ایران زمین، نظام پولی و بانکی را یکی از پشتوانه‌های اصلی اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: شایعات مختلفی درباره ناترازی برخی بانک‌ها و موسسات مالی در ماه‌های اخیر شنیده و منتشر شد و این موضوع باعث ایجاد فضایی ناامن و متشنج در بازار پولی و بانکی کشور شد که البته بانک ایران زمین نیز مستثنی از این شایعات نبود.

مجتبی شیروانی هرندی افزود: با همت و تلاش همکاران من در معاونت طرح و برنامه بانک و گروه مالی ایران زمین، طرح تحول و توسعه بانک ایران زمین پایه‌گذاری و برنامه‌ریزی شد. در این طرح، حیطه و مسئولیت یکایک کارکنان در بانک تعریف و تشریح شده است.

قائم مقام بانک ایران زمین درباره طرح تحول و توسعه بانک ایران زمین خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین شاخص‌ها در طرح تحول بانک، شاخص مولدسازی دارایی‌های غیرمولد است که خارج از فعالیت‌های بانکی است که باید احیا شود و به چرخه فعالیت بانکی درآید.

شیروانی، اقتصاد را همانند یک زنجیر به هم پیوسته بشمرد و ادامه داد: بانک دارای حوزه‌های مختلف است که بزرگترین بخش آن شعب هستند که بیشترین نیروی انسانی در آنجا فعالیت می‌کنند. هر اندازه که دارایی‌های غیرمولد فعال شود و در چرخه فعالیت اصلی بانک وارد شود، موفقیت بیشتر و اقدامات بزرگتری انجام می‌شود. هر یک از ما به‌عنوان یکی از حلقه‌های این زنجیر بزرگ می‌توانیم موثر باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش بانک مرکزی برای کمک به بانک‌ها برای ایجاد تحول در فعالیت‌هایشان بیان داشت: به طور حتم با فعال شدن دارایی‌های غیرمولد در بانک ایران زمین می‌توانیم به توسعه اقتصادی کشورمان نیز به سهم خود کمک کنیم.

قائم مقام بانک ایران زمین در ادامه جلسه ضمن اعلام راه‌اندازی سامانه ارزیابی متفاوت در بانک، خاطرنشان کرد: با همکاری مدیر امور توسعه سرمایه انسانی بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل و سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان با بهره‌وری و کارایی بهتر در اختیار مدیران و همکاران قرار خواهد گرفت، که به‌طور قطع در آینده نزدیک آثار مطلوب آن را برای نیروهای ارزشمند بانک در ستاد، مناطق و شعب خواهید دید.

قائم مقام بانک ایران زمین از طرح انگیزشی در حوزه رقابت همه مناطق و همکاران خبر داد و افزود: ساختار و استراتژی این طرح با همکاری معاونت طرح و برنامه، مدیریت امور توسعه سرمایه انسانی و مدیریت امور شعب به سرعت انجام خواهد شد و در هر ماه منطقه برتر، شعبه برتر و همکار برتر خواهیم داشت.

شیروانی نام ایران زمین را مایه افتخار همه همکاران دانست و گفت: باید با تمام وجودمان درجهت افتخار و سرافرازی نام مقدس ایران زمین تلاش کنیم.

تزریق نیروهای جوان و باانگیزه 

در ادامه این دیدار مدیر امور شعب بانک ایران زمین ضمن بررسی وضعیت منطقه نسبت به 4 سال گذشته، گفت: در ابتدا بیشتر روسای شعب، بازنشستگان نظام بانکی بودند و باتوجه به رویکردی که بانک و هیأت مدیره بانک در نظر داشت، با یک برنامه‌ریزی مدون نیروهای جوانی که سابقه و تجربه مناسب خدمتی داشتند، جایگزین بازنشستگان شدند و تغییرات وسیعی در سطح استان رقم خورد.

محمد حسینی کناروئی افزود: این تغییر ساختار در سطح مدیر استان نیز انجام شد و در فرصت بسیار اندک توانستیم در این بخش هم یک تحول اساسی انجام دهیم و با اعتماد به نیروهای جوان توانستیم چنین تغییرات بنیادی را انجام دهیم.

حسینی کناروئی، پشتیبانی مدیران عالی بانک را یکی از عوامل اصلی این موفقیت برشمرد و اظهار داشت: با نگاهی که مدیران بانک به منطقه داشتند توانستیم نیروهای مجرب استان را به مناطق دیگر کشور منتقل کنیم و در دیگر مناطق هم شاهد پیشرفت‌های چشمگیری از سوی این همکاران باشیم. این حرکت تاثیر مثبتی بر نگاه مشتریان به مجموعه بانک ایران زمین داشت و نشان‌دهنده رضایتمندی آنان و نقش‌آفرینی ارزشمند سرمایه انسانی بانک بود.

وی نقش مدیریت امور توسعه سرمایه انسانی و مدیریت امور پشتیبانی و مهندسی در این موفقیت را پررنگ دانست و خاطرنشان کرد: همه این تغییرات به سادگی اتفاق نیفتاده است و با برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه و تلاش شبانه‌روزی مدیران و دیگر همکاران، بانک به این جایگاه رسیده است.

جهش جذب منابع در شعب اصفهان

بنابر اعلام روابط عمومی بانک ایران زمین، در این دیدار وحید علیزاده، مدیر شعب استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری ضمن خوشامدگویی به مدیران عالی بانک گفت: اصفهان سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد و نهمین شهر پرجمعیت غرب آسیا به شمار می‌آید و بعد از تهران دومین کلان شهر بزرگ ایران است. استان اصفهان دومین استان صنعتی ایران است اما به جرات می‌توان گفت یکی از قطب‌های قوی صنعتی در ایران، شهر اصفهان است. اصفهان علاوه‌بر صنعتی بودن مثل ذوب آهن، فولاد مبارکه و پالایشگاه، خودش در صنعت طلا هم بزرگترین کارخانه‌های طلاسازی و نیز در داروسازی هم رتبه سوم کشور را دارد.

علیزاده یکی از دلایل موفقیت استان در جذب منابع را اصلاح ساختار منابع بیان کرد و گفت: همکاران من در استان منابع را تفکیک و ساختاریافته کردند و با بازاریابی‌های دقیق و افزایش سپرده‌های خرد توانستند این جهش را داشته باشند.

مدیر شعب استان ضمن اعلام رشد 64 درصدی استفاده از خدمات بانکداری مدرن و بانکداری دیجیتال، افزود: با برگزاری 45 دوره آموزشی مختلف برای همه همکاران ازجمله دوره‌های آموزشی در حوزه بانکداری دیجیتال توانستیم رشد قابل توجهی در بخش جذب و نصب همراه‌بانک برای مشتریان داشته باشیم و با معرفی دقیق سرویس‌ها آنان را تشویق به استفاده از این امکانات کردیم.

علیزاده، شایسته‌سالاری، جانشین‌پروری، انگیزه، پتانسیل بالای همکاران و همچنین عشق و علاقه به کار را عامل اصلی موفقیت منطقه دانست و گفت: ما برای بازاریابی همکاران، چندین دوره آموزشی بازاریابی برگزار کردیم و با تشکیل کمیته تخصصی بازاریابی به همراه یک نماینده بازاریابی از هر شعبه، این مهم را به نتیجه رساندیم.

مدیر شعب منطقه اصفهان فعالیت در تمامی شاخص‌های بانک را مهم عنوان کرد و افزود: شاخص جذب منابع مهمترین شاخص است، اما بقیه شاخص‌ها در کنار آن در استان مدیریت می‌شود. طرح‌های مختلف انگیزشی ازجمله طرح انگیزشی معاونان منطقه در حال برگزاری است که براساس میزان فعالیت معاونان شعب در اعتبار اسنادی، ضمانت‌نامه، ثبت تسهیلات قرض‌الحسنه، ثبت دیگر تسهیلات، بازاریابی‌های اصولی، کارت دبیت، بن کارت، کارت هدیه و کارت‌های حقوقی، به تفکیک سطح دسترسی که معاونان دارند امتیاز داده می‌شود.

در این مراسم داود فصیحی، مدیر امور توسعه سرمایه انسانی، علیرضا یارقلی مدیر امور حراست، سیدمحمدحسین استاد مدیر امور روابط عمومی، مهدی اسماعیلی بصیر رئیس اداره دبیرخانه هیأت مدیره و احسان امیرزاده رئیس اداره حوزه مدیریت نیز حضور داشتند.

در پایان مراسم از شعب و کارکنان برتر منطقه توسط اعضای هیأت مدیره بانک تقدیر شد.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...