انسداد 6 هزار حساب بانکی فراریان مالیاتی

انسداد 6 هزار حساب بانکی فراریان مالیاتی

انسداد 6 هزار حساب بانکی فراریان مالیاتی؛ مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران از مسدودی نزدیک به ۶۰۰۰ حساب بانکی ابربدهکاران مالیاتی درراستای مبارزه با فرار مالیاتی خبر داد.

به گزارش ، مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران با اشاره به مسدودی نزدیک به ۶۰۰۰ حساب بانکی، از وصول ۲۵ هزار میلیارد تومان معوقات ابربدهکاران مالیاتی درراستای مبارزه با فرار مالیاتی و پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران خبر داد.

کامران منصور با بیان اینکه ابر بدهکاران شناسایی شده در این عملیات، شامل بیش از ۹۰ شخصیت حقوقی شامل شرکت‌های فولادی، پتروشیمی و سیمانی هستند، تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده اجرایی و براساس احکام قانون محاسبات عمومی کشور و مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم، از ابتدای مهرماه 1402 مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان وصول و جهت پرداخت تعهدات این شرکت‌ها به بیت‌المال، به حساب خزانه واریز شد.

منصور با اشاره به ارجاع پرونده‌های ابربدهکاران صنعت نفت کشور به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مطالبات معوق دولتی اظهار داشت: بیش از 61 هزار میلیارد تومان از حقوق عامه شناسایی و سیر عملیات اجرایی و وصول آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها در بیشتر بانک‌ها دارای حساب‌های متعدد اعم از ریالی، ارزی و سپرده بلندمدت هستند، افزود: برای وصول مطالبات بیت‌المال، گردش حساب‌های بانکی و منابع مالی این شرکت‌ها شناسایی شده و به صورت همزمان نزدیک به ۶۰۰۰ حساب بانکی متعلق به این شرکت‌ها با گرفتن احکام نمایندگی دادگستری مسدود شده است.

مدیرکل مبارزه با فرارمالیاتی تهران در ادامه یادآور شد: شناسایی گردش حساب‌های بانکی و تأمین منابع مالی این شرکت‌ها در حالی صورت گرفت که برخی بانک‌های عامل با افتتاح حساب‌های آفلاین و ویژه مانع رصد تراکنش‌ها و جابجایی وجوه شده‌ بودند.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی درراستای تدابیر دولت سیزدهم با جدیت به دنبال گرفتن مانده مطالبات است، خاطرنشان کرد: برابر قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبالغ یاد شده به تأمین منابع سازمان هدفمندسازی ازجمله پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران تخصیص یافت.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...