تورم تقصیر اصناف نیست

تورم تقصیر اصناف نیست

تورم تقصیر اصناف نیست؛ مقصر تورم، اصناف و بازار نیستند و ریشه تورم به‌طور قطع در سیاست‌های پولی و مالی و سیاست‌های کلان اقتصادی است.

به گزارش ، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان این مطلب در رویداد تجهیز و یکپارچه‌سازی واحدهای بازرسی اتاق‌های اصناف سراسر کشور اظهار داشت: خوشبختانه وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع تجارت اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

علیرضا شاه‌میرزایی افزود: تاکید رئیس جمهور و وزیر صمت بر تقویت نظارت میدانی از بازار است. هرچند مقصر تورم، اصناف و بازار نیستند و ریشه تورم قطعا در سیاست‌های پولی و مالی و سیاست‌های کلان اقتصادی است.

شاه‌میرزایی اضافه کرد: اتاق اصناف ایران جایگاه مدیریت کلان اتاق‌های اصناف را دارد اما اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها هم بسیار فعالند. نظارت‌های میدانی اصناف از بازار حجم زیادی از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد اما کار رسانه‌ای برای آن نشده است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم محل واحدهای صنفی را به‌طور آنلاین روی اپلیکشن‌ها داشته باشیم نیاز به کدهای پستی داریم که البته بخشی از این اطلاعات را شرکت پست ارائه داده اما نیاز است تا این اطلاعات تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد این اپلیکیشن‌ها هر شخصی می‌تواند روی گوشی تلفن همراه، شکایت خود را ثبت کند و بازرسان به سرعت رسیدگی کنند. حتی مشتریان می‌توانند تقاضای دیدار با رئیس اتحادیه را ثبت کنند. همه اینها می‎تواند به نماد انصاف تبدیل شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...