خانه‌های خالی زیر ذره‌بین شورای عالی مبارزه با پولشویی

خانه‌های خالی زیر ذره‌بین شورای عالی مبارزه با پولشویی

خانه‌های خالی زیر ذره‌بین شورای عالی مبارزه با پولشویی؛ شورای عالی مبارزه با پولشویی به موضوع عدم افشای اطلاعات خانه‌های خالی مربوط به فرار مالیاتی از سوی شهرداری‌ها ورود کرد.

به گزارش ، دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی به‌تازگی درباره احتکار اطلاعات مربوط به فرار مالیاتی خطاب به شهرداری‌ها گفت: اگر شهرداری‌ها انجام تکالیف قانون مبارزه با پولشویی را جدی نگیرند، ترک فعل قانونی از مراجع ذیربط پیگیری خواهد شد. همین الان هم ترک فعل این نهادها برابر تکالیف صریح قانون و مقررات مبارزه با پولشویی محرز است.

وی تصریح کرد که با هدف شبکه‌سازی جبهه مبارزه با پولشویی به‌عنوان مهمترین شیوه مبارزه با فساد، اقدامات گسترده‌ای در سطح شبکه‌های بانکی، بیمه، بورس، گمرکات، سازمان امور مالیاتی و صنعت انجام شده و به طور قطع همکاری شهرداری‌ها می‌تواند در تکمیل زیرساخت‌های  شبکه‌ای ضدفساد موثر باشد.

این مقام مسئول یادآور شد که فعال‌سازی ظرفیت‌های قانون در برابر اشخاص مشمول که به هر دلیل از انجام تکالیف قانونی خود سرباز می‌زنند در دستور کار است و سازمان امور مالیاتی روی تمام ظرفیت‌های قانونی و مقرراتی مبارزه با پولشویی جهت شناسایی فرارهای مالیاتی به عنوان جرم منشا پولشویی، حساب باز کند و ما به زودی در یک اقدام مشترک مجموعه فعالیت‌هایی را جهت ساماندهی این مهم تعریف و عملیاتی خواهیم کرد.

گفتنی است براساس تبصره 2 ماده 4 مصوبه هیأت دولت شهرداری‌ها مکلف شدند ظرف 15 روز از تاریخ استعلام وضعیت مجاز یا غیرمجاز بودن، باغ‌ویلاها را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند. همچنین براساس ماده 5 این مصوبه باغ‌ویلاهای غیرمجاز، مشمول 2 برابر مالیات باغ‌ویلاهای مجاز هستند.

باتوجه به آیین‌نامه اجرایی بند ع تبصره 6 قانون بودجه سال 1402 (مصوب 4 تیرماه 1402 هیئت وزیران) مطالبه مالیات از زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، خانه‌های مجلل (لوکس) (اعم از مستغلات، آپارتمان و ویلا) و باغ‌ویلاها به‌ارزش بیش از 20 میلیارد تومان مشخص شده است، همچنین طبق قانون، مالیات سالانه خانه‌های لوکس و باغ‌ویلاها نسبت به مازاد ارزش بیش از 20 میلیارد تومان 2 در هزار است. 
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...