اپراتورها بسته‌های اینترنتی پرحجم ارائه دهند

اپراتورها بسته‌های اینترنتی پرحجم ارائه دهند

اپراتورها بسته‌های اینترنتی پرحجم ارائه دهند؛ شورای رقابت اپراتورهای تلفن همراه را موظف کرد بسته‌های اینترنتی متنوع با حجم بالا متناسب با ذائقه مصرف‌کنندگان به آنها ارائه دهند.

به گزارش ، چندی است اپراتورهای تلفن همراه، بسته‌های اینترنتی را محدود کرده و اقدام به ارائه بسته‌های با حجم بالا، با مدت زمان مصرف کوتاه کرده‌اند. این اقدام درجهت افزایش قیمت‌ بسته‌ها انجام شده است.

بر این اساس شورای رقابت علیه این اقدام اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (براساس شکایت‌های واصله از سوی مردم) مصوبه‌ای صادر و اپراتورها را ملزم کرد که بسته‌های اینترنتی متنوع‌تر با حجم بالا که در حقیقت ذائقه مصرف‌کنندگان را پاسخ می‌دهد، ارائه دهند.

بر این اساس شورای رقابت در جلسه ۶۲۳ خود که عصر سه‌شنبه هفتم آذرماه 1402 برگزار شد، اپراتورهای تلفن همراه ارائه بسته‌های با حجم بالا با مدت زمان مصرف کوتاه که درحقیقت نوعی انحصار ارائه خدمات بسته‌های اینترنتی است را مورد مخالفت قرار داد و تصویب کرد که این اپراتورها ملزم به ارائه بسته‌های متنوع با حجم بالا در زمان عادی هستند.

همچنین اپراتورها ملزم شدند که بسته‌ها را با حجم متناسب و طول زمانی متناسب (همچون سابق اما متنوع‌تر) ارائه دهند و تعرفه‌ قیمتی نیز در چارچوب مصوبات قانون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی باشد بنابراین تعرفه نباید افزایش پیدا کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...